El conseller de Salut explica als alcaldes la possible compra de l'Hospital General

Dimarts, 29 de novembre de 2016 a les 13:13

Els alcaldes del Vallès i el conseller de Salut es van reunir divendres passat per parlar de les necessitats de la comarca en matèria sanitària.


El conseller de Salut, Antoni Comín, es va reunir divendres passat amb els alcaldes del Vallès Occidental per tractar les necessitats assistencials que existeixen a la comarca i, molt especialment, per explicar-los la possible compra de l’Hospital General de Catalunya per part de la Generalitat. L’alcalde de Castellbisbal, Joan Playà, i el primer tinent d’alcalde, Toni Pons, van ser presents a la reunió.

El conseller va explicar que la compra d’aquest centre permetria oferir un hospital bàsic per atendre els pacients de Castellbisbal, Rubí i Sant Cugat i va incidir en el fet que serviria per descongestionar els hospitals de referència del Vallès: l’Hospital de Terrassa, l’Hospital Mútua de Terrassa i el Parc Taulí. Es tracta de tres grans centres hospitalaris que actualment ofereixen serveis que es podrien prestar en un centre hospitalari bàsic.

Durant la reunió, Joan Playà va demanar al conseller, Toni Comín, si podia donar un termini de temps en el qual els veïns de Castellbisbal poguessin saber quan tindran a punt un nou hospital, (ja sigui per la compra de l’HGC o per la construcció d’un nou edifici). En aquest sentit, el conseller no en va voler donar cap data, tot i que va mantenir el compromís del Govern d’oferir un nou hospital bàsic per atendre els pacients de la zona.

Altres qüestions
Durant la reunió de divendres, també es va fer referència al Pla Estratègic d’Atenció Primària i Salut Comunitària que està elaborant la Generalitat i que, entre d’altres, establirà la necessitat que determinats centres puguin tenir un horari més ampli que l’actual. Toni Comín va explicar que el Pla estarà enllestit el proper mes de març.

En aquest sentit, ahir, 28 de novembre, va finalitzar el procés participatiu perquè tots els ciutadans donessin la seva opinió sobre com creuen que haurien de ser els serveis d’urgències de Catalunya. L’Ajuntament va posar a l’abast de la ciutadania equipaments informàtics d’espais públics per facilitar-ne la participació. Així, més del 90% de les entrades registrades durant tot el procés són reivindicacions de recuperar l’atenció continuada del CAP Dr. Joan Planas les 24 hores.

Darrera actualització: 13.12.2019 | 18:27