Un programa de l’AMTU promourà l’ús del transport públic entre els escolars
07/04/2009
La iniciativa està organitzada per l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) i compta amb la col·laboració del Departament de Serveis Territorials, responsabilitat d’Alberto Matallanas (PSC).
L’objectiu del programa Viatjo amb tu! és apropar la utilització del transport urbà als infants que, per l’edat, comencen a desplaçar-se sols, ja sigui per anar a l’escola o en el seu temps lliure. La iniciativa introduirà els escolars en l’aprenentatge de conceptes bàsics per viatjar de forma independent en el transport urbà de la seva ciutat o poble, creant d’aquesta manera un hàbit de futur en la utilització del transport públic.
L’activitat Viatjo amb tu!, que compta amb una metodologia lúdica i participativa, es desenvoluparà el dimarts 26 de maig al CEIP Benviure i els dimecres 3 i 10 de juny al CEIP Els Arenys. L’alumnat de cinquè de primària d’aquests dos centres educatius públics de Castellbisbal participaran en aquest mòdul educatiu de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà, que es concreta en la realització d’una sessió, de tres hores de durada, que consta d’una part teòrica a l’aula i d’una part pràctica en el decurs d’un viatge en l’autobús urbà del municipi.
64 municipis s’adhereixen a la iniciativa
Castellbisbal és una de les poblacions de la regió metropolitana de Barcelona que s’ha sumat a la iniciativa Viatjo amb tu!, un nou programa d’educació per a la promoció del transport urbà que es desenvoluparà per primera vegada, aquest curs escolar 2008-2009, als centres educatius dels ajuntaments adherits a l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà que ho hagin sol·licitat abans del 31 de desembre de 2008.
Fins ara només s’havien fet dues proves pilot del programa Viatjo amb tu!, a les ciutats de Terrassa i Granollers. Com que els resultats de l’experiència han estat força positius, enguany la iniciativa s’ha ampliat als 64 municipis adherits a l’AMTU, entre els quals hi ha l’Ajuntament de Castellbisbal. En total, durant aquest curs 2008-2009 es faran 45 sessions d’aquesta activitat, que està pensada per ser una acció de suport d’educació per a la promoció del transport urbà en el marc escolar.
Actualment, l’AMTU representa una població de prop de 2 milions d’habitants i més de 43 milions de viatgers. Entre els seus objectius prioritaris destaca la promoció del transport públic urbà de les ciutats adherides i el foment de la millora de la mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona.