- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Sorteig: Temptacions de lectures infantils
03/06/2024Durant el mes de juny i juliol, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Visita interpretativa: Aus d'aquÃ, d'allà i de més enllÃ
15/06/2024De 9.30 a 12.30 hores, àrea de pícnic del riu Llobregat.
Dinar de fi de temporada
09/06/2024A partir de les 14.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu.
Plenari del consell dels infants i dels adolescents de Castellbisbal
11/06/2024A les 18.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals.
Exposició: Llobregat natura amagada
05/06/2024Del 5 de juny fins el 31 de juliol, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Consell dels infants i dels adolescents
04/06/2024Primer consell dels infants i dels adolescents de Castellbisbal format per nois i noies de 5è i 6è de primària i de 2n i 3r d'ESO.
ACTE OBERT!
Espai de Formació d'Adults: MatrÃcula curs 2024-2025
17/06/2024Del 17 al 21 de juny, i del 25 al 28 de juny.
Espai de Formació d'Adults: MatrÃcula curs d'estiu
18/06/2024Del 18 al 21 de juny, i del 25 al 28 de juny.
Obres de millora del clavegueram al carrer d’Enric Granados
04/06/2024Els treballs permetran evitar l’acumulació d’aigua en cas d’episodis de pluja intensa a la zona de Comte de Sert i està previst que finalitzin a mitjans d’aquest mes de juny.
La Volta Ciclista a Catalunya Femenina passarà per Castellbisbal aquest diumenge
05/06/2024La comitiva ciclista arribarà al municipi cap a les 11.30 hores del matí, a través del polígon industrial de Sant Vicenç.
Jornada pel Dia Mundial de les Persones Refugiades
10/06/2024A les 18.00 hores, a la Plaça de l'Església.
Nou sistema de control biològic de plagues a l’arbrat públic
05/06/2024L’objectiu és disminuir els tractaments químics i suplantar-los per fauna útil que lluiti contra altres animals que esdevenen una plaga i malmeten la salut dels arbres.
Jugatecambiental: Dia de les papallones
09/06/2024A les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Circulació de patinets elèctrics i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP)
07/06/2024Patinets elèctrics i VMP
07/06/2024La Policia Local posa en marxa una campanya informativa sobre els patinets elèctrics
07/06/2024Amb aquesta actuació es vol conscienciar la ciutadania sobre l’ús segur i responsable d’aquest tipus de vehicle i alhora reduir la incidència negativa que provoquen en determinades situacions.
El restaurant Can Bros guanya la vuitena edició del Corretapes
07/06/2024El restaurant Diver's i el Bar Illa Esportiva – La Mari obtenen la segona i tercera posició d’aquesta cita gastronòmica on s’han servit prop d’11.000 tapes durant un sol cap de setmana.
Maig 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
07/06/2024El PSC guanya les eleccions europees a Castellbisbal
09/06/2024Un 42,94 % dels castellbisbalencs i castellbisbalenques ha anat a votar.
Concerts d'instrumentistes
13/06/2024A les 17.15 hores, a l'Auditori d'Els Costals.
Concerts d'instrumentistes
17/06/2024A les 20.30 hores, a l'Auditori d'Els Costals.
Concerts d'instrumentistes
18/06/2024A les 17.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals.
Convocatòria de 4 agents cÃvics del Pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027 de la Diputació de Barcelona
10/06/2024S’obre la primera à rea d’esbarjo per a gossos a Can Santeugini
10/06/2024L’espai, d’uns 800 metres quadrats, està situat al carrer de Montjuïc i és la segona àrea d’esbarjo per a gossos més gran de totes les que hi ha a Castellbisbal.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55