- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Daltabaix 2024. Mostra de balls i esclat final de festa
18/08/2024A les 19.30 hores, a la Plaça de l'Església.
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Partit de futbol de Festa Major
18/08/2024A les 19.00 hores, al camp de futbol.
Festa Major de l'Aigua i la Llum: El Tractoret, TTXS + Flash-Move
18/08/2024- A les 19.30 hores, itinerant començant a l'Envelat del parc Folch i Torres
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Els Pasquëros
18/08/2024A les 21.00 hores, itinerant començant a la plaça del Joc
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Concert amb Men in Swing
18/08/2024A les 23.00 hores, a la plaça del Joc
Festa Major de l'Aigua i la Llum: La Nit del Curtcircuit
18/08/2024A les 23.00 hores, a la plaça del l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Festa Major Menuda
19/08/2024A les 10.30 hores, al pavelló de l'Escola Montserrat
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Taller d'iniciació al tast de vins blancs
19/08/2024A les 12.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Carrers de Circ. Baktana amb la cia. Lazuz
19/08/2024A les 18.00 hores, a la Plaça del Joc
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Carrers de Circ. BubbleBike amb la cia. Un toc de festa
19/08/2024A les 18.30 hores, a la Plaça de les Escoles
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Carrers de Circ. Home amb la cia. Cris-is
19/08/2024A les 19.30 hores, a la pista coberta de l'Escola Montserrat
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Ballada de sardanes amb la cobla Sabadell
19/08/2024A les 19.30 hores, a la plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: La Baixada
19/08/2024A les 20.00 hores, pels carrers dels Ametllers, de Sant Joan i avinguda de Pau Casals
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Concert i ball amb l'Orquestra Aquà rium
19/08/2024A les 21.00 hores, a la pista d'estiu del Casal Cultural i Recreatiu
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Cinema en remull
19/08/2024A les 23.00 hores, a la piscina d'estiu de l'Illa Esportiva
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Carnaval d'estiu
20/08/2024A les 00.00 hores, a l'Envalat del parc Folch i Torres
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Matinades
20/08/2024A les 07.00 hores, poble avall i poble amunt començant a la plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Esmorzar de Festa Major
20/08/2024A les 09.00 hores, al pati de l'Esbarjo
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Tallers familiars del Museu de la Pagesia
20/08/2024A les 11.00 hores, al Museu de la Pagesia
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Ofici de Festa Major
20/08/2024A les 11.00 hores, a l'Església parroquial
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Repic de campanes de Festa Major
20/08/2024A continuació de l'Ofici, a la Plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: concert vermut amb el grup Ballaveu
20/08/2024a les 12.30 hores, al pati de l'Esbarjo
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Jocs tradicionals de l'Esplai - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 17.00 hores, al pati de l'Esbarjo
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Melé de petanca - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 18.00 hores, a les pistes de petanca de l'Illa Esportiva
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Acte de recreació històrica - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 18.00 hores, itinerant començant al Museu de la Pagesia
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Sopar de fi de festa - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 21.00 hores, a l'Envelat del parc Folch i Torres
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55