Sol·licitud d'accés a la informació pública

Aquest tràmit us permet sol·licitar la consulta de documents de l'Ajuntament de Castellbisbal i exercir el vostre dret d'accés a la informació pública. 

En termini
Passos a fer
  • Per presentar la sol·licitud electrònicament, ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu els documents necessaris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
  • Per presentar la sol·licitud presencialment, ompliu el formulari per presentar-lo en paper, imprimiu-lo, signeu-lo. L'heu de presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana conjuntament amb la resta de documents necessaris.
  • En cas de desitjar la consulta de documents històrics de l'Ajuntament (entesos com els anteriors a 1940), si sou investigadors, i documents d'altres fons d'arxiu, podeu sol·licitar la seva consulta a través del tràmit: Sol·licitud de consulta de documents històrics de l'Arxiu Municipal.
  • Un cop rebuda la sol·licitud, es farà la cerca dels documents o es prepararà la informació sol·licitada. Rebreu la resposta per escrit. En el cas de la consulta presencial de documents, ens posarem en contacte per concretar un dia i hora per la consulta.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit. Especialment us recomanem consultar l'apartat "Descripció" per conèixer com tractarem la vostra sol·licitud.

Preu / Taxa

L'accés a la informació pública és gratuït.

Reproduccions: és d'aplicació l'Ordenança Fiscal número 18 reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius i reproducció de documents de l'Arxiu Municipal.

Documentació a aportar
  • No és necessari presentar de forma adjunta cap document.
  • En cas que la informació que es pretengui obtenir contingui dades personals de tercers no merament identificatives, caldrà presentar el consentiment exprés i signat del titular de les dades. En cas de presentar-ho electrònicament el document haurà de ser signat amb certificat digital.
  • En el cas de sol·licitar l'enviament o reproducció de projectes tècnics (formats per memòries i plànols) serà necessari aportar una autorització de la persona autora del projecte, excepte que sigui pel correcte desenvolupament d'un procediment administratiu, judicial, o per altres situacions indicades per la legislació com activitats educatives. En cas de presentar-ho electrònicament el document haurà de ser signat amb certificat digital.

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Descripció
  • S'entén per informació pública, la informació elaborada per l'Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d'acord la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • En cas de desitjar la consulta de documents històrics de l'Ajuntament si sou investigadors (entesos com els anteriors a 1940), i documents d'altres fons d'arxiu, podeu sol·licitar la seva consulta a través del tràmit: Sol·licitud de consulta de documents històrics de l'Arxiu Municipal.
  • D'acord amb la disposició addicional primera de la Llei 19/2014, l'accés dels interessats als documents dels procediments administratius en tràmit es regeix pel que determina la legislació sobre règim jurídic i procediment administratiu. Podeu presentar la sol·licitud utilitzant aquest tràmit però us ho gestionarem d'acord amb la Llei de procediment administratiu 39/2015, d'1 d'octubre.
  • En referència a la sol·licitud, podeu indicar el mitjà i format en què preferiu rebre la informació (presencial o electrònic). Us informem a continuació que l'enviament de documentació de forma electrònica, o enviament de còpies en paper, es pot veure limitat per:
    • Inconcreció de la sol·licitud o sol·licitud molt extensa o general que fa impossible la reproducció de la totalitat de la informació sol·licitada, fent necessària la consulta presencial (la reproducció de la documentació pot retardar la gestió de la vostra sol·licitud, i està subjecte a pagament). En aquest cas us indicarem que la consulta és presencial.
    • En el cas de sol·licitar l'enviament o reproducció de projectes tècnics (memòries i plànols), i altres obres protegides per Llei de propietat intel·lectual, serà necessari aportar una autorització de la persona autora del projecte, excepte que sigui pel correcte desenvolupament d'un procediment administratiu, judicial, o per altres situacions indicades per la legislació com activitats educatives. Si no es presenta aquest document, us indicarem que la consulta és presencial.

Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Servei d'Arxiu i Gestió Documental - Arxiu Municipal de Castellbisbal, i unitat de gestió que disposi de la informació.
Qui el pot demanar

La persona interessada o presona representant degudament acreditada. El dret d'accés a la informació pública es pot exercir a partir dels setze anys.

És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada. És especialment important quan se sol·licita l'accés a documentació pública amb dades de caràcter personal de la persona interessada.

Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
No existeix un període específic.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Normativa

Es relaciona la principal normativa d'aplicació:

Termini de Resolució

Resolució: la notificació de la resolució s'efectuarà en el termini d'un mes, a comptar del dia següent a la recepció de la sol·licitud. 

Pròrroga: aquest termini es pot prorrogar, si ho justifiquen el volum o la complexitat de la informació requerida, fins a un termini igual a la meitat de l'inicial. La pròrroga i les causes que la motiven han d'ésser comunicades a l'interessat.

Suspensió: només es pot produir la suspensió en els casos establerts expressament per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i per la legislació general sobre règim jurídic i procediment administratiu.

El Servei d'Arxiu i Gestió documental, respecte a les sol·licituds que gestiona l'Arxiu Municipal de Castellbisbal, té establerta la resposta en menys de 10 dies naturals des del dia següent a la recepció de la sol·licitud.

Silenci administratiu

La sol·licitud s'entén estimada si l'Administració no resol i notifica en el termini establert, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació.

En el cas de silenci administratiu estimatori, l'Administració està obligada a facilitar l'accés a la informació pública en el termini de trenta dies, a comptar del moment en què el sol·licitant ho demana.

No es pot adquirir per silenci administratiu el dret d'accés si concorre algun dels límits establerts per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, o altres lleis per tenir accés a la informació pública.

Normativa del silenci administratiu

Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

Vies de reclamació

Les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la Informació pública, poden ésser objecte de recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que les ha dictades.

Així mateix, les resolucions expresses o presumptes en matèria d'accés a la Informació pública, i si escau, les que resolguin el recurs de reposició, poden ésser objecte de reclamació gratuïta i voluntària davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública.

Altra informació d’interès
  • Es poden fer autoreproduccions de documents de la forma que es descriu al document d'instrucció tècnica.
  • L'exercici d'aquest dret no és condicionat a la concurrència d'un interès personal, no resta subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma. No obstant, el sol·licitant pot exposar, amb caràcter potestatiu, els motius que justifiquen l'exercici del dret d'accés a la informació pública, els quals podran ser tinguts en compte en el moment de resoldre.
  • El dret d'accés a la informació pública pot ésser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a:
    • La seguretat pública.
    • La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.
    • El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l'Administració pública, si el secret o la confidencialitat són establerts per una norma amb rang de llei.
    • El principi d'igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva.
    • Els drets dels menors d'edat.
    • La intimitat i els altres drets privats legítims.
    • El secret professional i els drets de propietat intel·lectual i industrial.
    • També pot ésser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei.
    • En el cas que es tracti d'informació que contingui dades personals, es pot donar accés a la informació, amb la prèvia ponderació raonada de l' interès públic en la divulgació i els drets de les persones afectades.
  • En cas de dificultat en la tramitació l'Ajuntament de Castellbisbal us ofereix el servei gratuït d'assistència a l'administració electrònica. Accediu al servei: Ajuda per fer tràmits electrònics .
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 17/10/2023

Tràmits relacionats

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.