Donació de documents o fotografies a l'Arxiu Municipal
El tràmit permet comunicar a l'Arxiu Municipal de Castellbisbal la proposta de donació de documents i fotografies que puguin ser d'interés per la història i cultura de Castellbisbal. Així mateix en cas de no desitjar fer la donació es pot fer un préstec temporal a l'Arxiu per la digitalització de les fotografies o documents textuals.
Amb la donació es garantirà la correcta conservació dels vostres documents, hi aplicarà processos de restauració si s'escau, s'en farà el tractament arxivístic i vetllarà per la seva difusió posant-lo a l'abast dels habitants de Castellbisbal i dels investigadors.
- Us podeu posar en contacte amb l'Arxiu Municipal per qualsevol dels canals següents indicant-nos breument els documents o fotografies que oferiu:
- Telefònicament telefonant al número de l'Ajuntament 937720225.
- Per correu electrònic a l'adreça de correu arxiu@castellbisbal.cat
- Electrònicament ompliu el formulari que trobareu en accedir al tràmit. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
- Presencialment, dirigint-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
- Un cop feta la comunicació s'acordarà un dia per tal de fer un primer contacte amb la documentació oferta per part de l'Arxiu. A partir d'aquest contacte l'Arxiu preparà un document de donació o préstec de la documentació.
- Un cop signat el document, l'Arxiu es farà càrrec de la documentació pel seu tractament o digitalització de forma totalment gratuïta.
A l'apartat Més informació trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.
Hi ha diferents modialitats d'ingrés de documents a l'Arxiu Municipal per tal que s'adaptin a les vostres circumstàncies:
- La donació. L’ingrés de la documentació es produeix de manera gratuïta. La donació es formalitza per escrit amb la voluntat per part del donant de realitzar-la i de l’Arxiu d’acceptar-la. En la formalització de la donació s’expressarà si hi ha condicions de titularitat, condicions d’ús o de drets d’autor.
- Cessió o préstec temporal. És un contracte de préstec pel qual s’entrega la documentació per tal que l’Arxiu l’usi gratuïtament i després la retorni. Al document s'indica els terminis Normalment és per exposicions, usos educatius, o la digitalització de l'original per ingressar aquesta còpia digital a l'Arxiu. En la formalització de la donació s’expressarà si hi ha condicions condicions d’ús o de drets d’autor.
- El dipòsit. És un contracte pel qual l’Arxiu s’obliga a custodiar la documentació sense tenir-ne la propietat i a retornar-la quan el propietari la demani. Permet, per exemple, mantenir la titularitat dels documents d'una masia tot garantint-ne la seva conservació.
Qualsevol persona, família, entitat o empresa que posseeixi legalment un document, fons o col·lecció que sigui d'interès com a patrimoni documental de Castellbisbal.
- Telefònicament telefonant al número de l'Ajuntament 937720225.
- Per correu electrònic a l'adreça de correu arxiu@castellbisbal.cat
- Electrònicament ompliu el formulari que trobareu en accedir al tràmit. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
- Presencialment, dirigint-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
- Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents
- Política d’adquisicions i ingressos a l’Arxiu Municipal de Castellbisbal
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
A les persones que es faci donació es lliurarà una o diverses publicacions editades per l’Arxiu Municipal de Castellbisbal de forma gratuïta a més d’altres avantatges. Consulteu al document de criteris per la donació de publicacions per conèixe'n tots els detalls.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal
Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.
Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).
Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .
Tràmits relacionats
Tràmits i serveis destacats
Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.
Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.
Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.