Oficina d'Informació al Consumidor

L'oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei per ajudar els consumidors i usuaris a defensar els seus drets.

L’OMIC aporta solucions mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos i sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.

S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.

Més informació, en  aquest díptic informatiu.

Objectius

  1. Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consum
  2. Sensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidors
  3. Assessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resolució
  4. Mediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials
  5. Tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria

Serveis

  1. Atenció personalitzada
  2. Informació sobre els seus i deures com a consumidor o com a empresari
  3. Informació general sobre temes relacionats amb el consum
  4. Tramitació de denúncies, queixes i reclamacions

Tràmits
Darrera actualització: 17.03.2022 | 17:59