Alta en el registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes

Aquest tràmit permet la inscripció d'una entitat al registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes.

En termini
Passos a fer
  • Per presentar la sol·licitud ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu els documents necessaris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
  • Un cop presentat no és necessari que feu res més. Al cap d'uns dies rebreu la comunicació de la inscripció de l'entitat al registre municipal.
  • Quan es produeixin variacions: canvi de junta de l'entitat, canvi de seu social o dels estatuts, ho heu de comunicar a l'Ajuntament per tal que es faci la modificació corresponent al registre.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.

Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar

Consulteu a "Més informació" la relació dels documents a presentar.

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Secretaria general
Qui el pot demanar
  • Les entitats i associacions que:
    • No tinguin ànim de lucre
    • Tinguin seu social a Castellbisbal
    • El seu marc d'actuació sigui Castellbisbal
Canals de tramitació
Electrònic
Període de l'any en què es pot demanar
No hi ha un període específic
Documentació a aportar
  • Còpia dels estatuts registrats
  • Còpia de l'acta fundacional
  • Còpia de la resolució d'inscripció al Registre d'Associacions de la Generalitat o en altres registres públics
  • Fotocòpia del CIF de l'entitat
  • Certificat emès per l'entitat on consti els noms de les persones que representen l'entitat (president/a, secretari/a)

Els documents han de ser en format PDF.

Normativa
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local
  • Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova elText refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entidats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge 
  • Llei orgànica 1/2002 de 22 de març, reguladora del dret d'associació  
  • Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques  
Termini de Resolució

El termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 21.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre).

Silenci administratiu
No es preveu.
Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa, i contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat en el termini d’un mes a comptar des del dia següent a la seva notificació.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 22/09/2023

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.