Comunicació prèvia urbanística (obra mínima)

Comunicació urbanística per a l’execució d’obres sense responsabilitat tècnica. Obres que no requereixen d'autorització prèvia municipal ni de projecte tècnic. Entre d'altres, ho són les reformes de bany i cuines, sense modificar envans, o les reformes de façanes.

En termini
Passos a fer
  • Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació. 
  • Descarregueu-vos el formulari específic en pdf, ompliu-lo i deseu-lo.
  • Per presentar la sol·licitud electrònicament,  ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu el formulari específic en pdf com document adjunt. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
  • Per presentar la sol·licitud presencialment, ompliu el formulari específic en pdf, imprimiu-ho, signeu-lo i presenteu-lo a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
  • Un cop entrat per Registre de l'Ajuntament, les obres es poden fer, sense necessitat que l'Ajuntament us digui que s'ha aprovat el projecte presentat.

 

Us recordem que:

  • Us recordem que les obres que feu han de correspondre amb les que heu comunicat a l'Ajuntament.
  • Les actuacions que es comuniquen a desenvolupar ha de ser compatible amb la normativa i el planejament urbanístic aplicable.
  • Pels actes comunicats que requereixin informes o autoritzacions prèvies (d’acord amb alguna normativa sectorial), la persona interessada ha de disposar del corresponent informe o autorització, aportant-los juntament amb la comunicació prèvia o indicant les referències necessàries perquè l’Ajuntament els pugui obtenir.
  • L'Ajuntament us pot demanar informació sobre les obres comunicades i/o fer una inspecció.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.

Preu / Taxa
Gratuït.
Documentació a aportar

Consulteu a l'apartat Documentació a aportar, a Més informació la relació completa de documents obligatoris.

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Descripció

Es corresponen a aquest tràmit les actuacions establertes a l'article 187 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.

Segons el mateix article 187 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, les obres poden iniciar a partir de la presentació d'aquest tràmit, sota responsabilitat del promotor i sense perjudici de la verificació municipal.

Estan subjectes a la presentació d’aquest tipus de comunicació prèvia les actuacions següents:

  • Les obres de reforma, modificació o rehabilitació sobre edificis existents que no requereixin la intervenció d’un tècnica o d’una tècnica competent i que no afectin els fonaments, els elements estructurals, el volum, les superfícies construïdes o el nombre d’habitatges, establiments o elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent.
  • Les obres de reforma interior d’habitatges, d’entitats sense ús d’habitatge o d’espais o zones comunitàries que no modifiquin la distribució, l’estructura o la façana.
  • La instal·lació de murs i tanques sense excavació per a fonaments.
  • La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
  • Les mesures de protecció en façanes, mitgeres, patis o terrats.
  • La instal·lació de tanques provisionals de solars mitjançant pals, malles metàl·liques, o similars.
  • La implantació d’alguns mitjans o elements auxiliars de l’obra.
  • Altres actuacions subjectes al règim de comunicació prèvia que, pel seu abast o per les seves característiques, no requereixen de la intervenció d’un tècnic o d’una tècnica competent.

No es poden comunicar amb aquest tràmit les intervencions sobre béns amb protecció patrimonial ni els actes que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i sòl no urbanitzable no delimitat.

Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Patrimoni Urbà (Obres privades)
Qui el pot demanar

La persona interessada o presona representant degudament acreditada.

És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.

Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sitemes d'identificació admesos.

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
No existeix un període específic.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Documentació a aportar
  • Imprès de sol·licitud de la comunicaciò prèvia urbanística en cas d'obres mínimes. Formulari editable. Cal emplenar-lo i desar els canvis. 
  • Fotografies de l’estat actual inicial que permeti una correcta visualització general i detallada de la zona d’actuació.
  • Full d’acceptació de residus deixalleria.
  • Croquis i descripció de les obres, signada per promotor.
  • Justificacions de la normativa municipal i sectorial d’obligat compliment d’acord l’ús, si s’escau.
  • Altra informació si es considera necessària.
  • En cas d'aportar en representació d'una altra persona s'ha d'acreditar. Consulteu com a "Qui el pot demanar".

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Normativa
Termini de Resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces, per tant es poden fer, des de la seva entrada en el Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot dur a terme els actes comunicats.

La presentació de la comunicació faculta a l'Ajuntament per verificar les dades que consten a la comunicació i la documentació presentades.

Altra informació d’interès
  • Existeixen moltes especificitats d'aquest tràmit, per conèixer totes aquestes tipologies es pot consultar la guia de tràmits d'obres privades.
  • En cas de dificultat en la tramitació l'Ajuntament de Castellbisbal us ofereix el servei gratuït d'assistència a l'administració electrònica. Accediu al servei: Ajuda per fer tràmits electrònics .
  • La comunicació és el document subscrit per la persona interessada amb què  es posa en coneixement de l’Ajuntament els actes que pretén dur a terme i que s’hi especifiquen.
  • La presentació de la comunicació acompanyada de la documentació exigida, habilita la persona interessada per executar els actes que s’hi descriuen i faculta l’Ajuntament per a la seva comprovació i control.
  • La presentació de la comunicació no atorga a la persona interessada facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
  • Amb caràcter general, l'Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en aquest formulari. Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació o de la documentació presentades es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per dur a terme l’acte comunicat, es podrà iniciar un procediment de requeriment d’esmena.
  • L’Ajuntament podrà incorporar l’acte comunicat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa urbanística i sectorial aplicable.
  • Les comunicacions prèvies relatives a l’execució d’obres no són vàlides si no indiquen els terminis màxims per començar-les i per acabar-les en proporció a la seva entitat i d’acord amb el que estableixin les ordenances municipals. Si transcorren els terminis màxims indicats en una comunicació prèvia per començar o acabar les obres sense que hagin estat iniciades o finalitzades, la persona interessada resta inhabilitada per començar-les o continuar-les, segons correspongui.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 19/02/2024

Tràmits relacionats

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.