Llicència urbanística. Obertura, pavimentació o modificació en camins rurals

Llicència urbanística per demanar obres d'obertura, pavimentació o modificació en camins rurals.
En termini
Passos a fer
  • Consulteu la Guia per la tramitació per conèixer tots els detalls.
  • Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació. 
  • Descarregueu-vos el formulari específic en pdf, ompliu-lo i deseu-lo.
  • Per presentar la sol·licitud electrònicament,  ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu el formulari específic en pdf com document adjunt, conjuntament amb la resta de documents obligatoris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.

Preu / Taxa
És d'aplicació la taxa regulada en l’Ordenança Fiscal número 6 reguladora de la taxa per llicències urbanístiques o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme, i l' Ordenança Fiscal número 3 reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres. Consulteu a "Més Informació" tot el detall.
Documentació a aportar
  • Consulteu a l'apartat Documentació a aportar, a Més informació la relació completa de documents obligatoris.
  • Us recordem que és obligatori presentar tots els documents indicats, d'altra forma la tramitació no podrà iniciar-se. En cas de manca d’algun document, l’Ajuntament pot requerir la millora i esmena de la documentació aportada abans de l’inici de la revisió tècnica municipal, amb la conseqüent aturada de la tramitació. 
  • Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.
Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Urbanisme. Obres privades
Qui el pot demanar

La persona interessada o presona representant degudament acreditada.

És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.

Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.

Canals de tramitació
Electrònic

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.

Període de l'any en què es pot demanar
No existeix un període específic.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Documentació a aportar

Us recordem que és obligatori presentar tots els documents indicats a continuació, altrament la tramitació no podrà iniciar-se, aturant-se la tramitació:

  • Imprès de sol·licitud. Formulari editable. Cal emplenar-lo i desar els canvis.
  • Projecte arquitectònic tècnic (bàsic o bàsic-executiu), en format digital PDF i signat per tècnic competent
  • Assumeixos del director de l’obra i coordinador de seguretat i salut
  • Fotografies de l’estat actual de l’edificació i/o de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització del seu estat inicial
  • Designar empresa constructora amb el seu assumeix d’obra i declaració d’estar al corrent de pagament de tributs
  • Full d’acceptació de residus i justificació del pagament en abocador autoritzat
  • Autoritzacions dels organismes competents en matèria de domini públic afectats per l’actuació

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Us recordem que és necessari que la persona que actua en representació  (arquitecte, empresa constructora...) de la persona interessada en el tràmit (promotora de l'obra) estigui formalment autoritzada. Això implica en els tràmits electrònics inscriure la representació a través del següent tràmit específic per poder demostrar documentalment la representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits. Altrament no es podrà iniciar la tramitació.

Aquesta documentació s'ha de presentar sense perjudici que fos necessari aportar altres documents complementaris no especificats anteriorment i/o justificar altra normativa aplicable i per tant, podria variar a la vista del projecte presentat i la revisió tècnica municipal.

Normativa
  • Normativa urbanística. Consulteu-la tota a través d'aquest enllaç.
    • Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM)
  • Normativa autonòmica
    • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, del Text Refós de la Llei d’urbanisme de Catalunya
    • Decret 305/2006, del 18 de juliol, del Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya
    • Decret 64/2014, del 13 de maig, Reglament de protecció de la legalitat urbanística
  • Normativa estatal
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
    • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
Termini de Resolució
El termini legal de resposta és de 2 mesos a partir de la data de presentació de la sol·licitud, tal i com es regula al Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 31 d’octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del Sòl i rehabilitació urbana.
Silenci administratiu

D'acord com indica la Llei de procediment administratiu "el venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat cap resolució expressa legitima l’interessat o els interessats per entendre-la estimada per silenci administratiu, excepte en els supòsits en què una norma amb rang de llei o una norma de dret de la Unió Europea o de dret internacional aplicable a Espanya estableixin el contrari". S'ha de tenir en compte que la Llei d'urbanisme regula que "en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin a aquesta Llei o al planejament urbanístic."

La mateixa Llei de procediment administratiu indica que "el silenci té efecte desestimatori en els procediments relatius a l’exercici del dret de petició, al qual es refereix l’article 29 de la Constitució, aquells l’estimació dels quals tingui com a conseqüència que es transfereixin al sol·licitant o a tercers facultats relatives al domini públic o al servei públic, impliquin l’exercici d’activitats que puguin danyar el medi ambient i en els procediments de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques."

Normativa del silenci administratiu
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Documents associats al tràmit
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 09/08/2023

Tràmits relacionats

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.