Declaració responsable en matèria de salut alimentària
Tràmit en el què la persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l'establiment i de l'activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat.
- Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació.
- Per presentar la sol·licitud és obligatori fer-ho electrònicament: ompliu el formulari específic que trobareu en accedir al tràmit i aporteu els documents necessaris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.
No s'ha de presentar cap document de forma obligatoria.
Si en desitgeu adjuntar, però, us informem que els format acceptats de documents per aquest tràmit és el PDF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.
Se sotmeten a aquest règim els establiments i les empreses alimentàries que manipulin, transformin, envasin, emmagatzemin o serveixin aliments per a la seva venda o entrega in situ al consumidor final, amb o sense repartiment a domicili, o a col·lectivitats. Aquests establiments també hi estan sotmesos quan subministren a altres establiments d'aquestes mateixes característiques, i es tracti d'una activitat marginal en termes tant econòmics com de producció, respecte de la realitzada per aquells, que es dugui a terme en l'àmbit de la unitat sanitària local, zona de salut o territori d'iguals característiques o finalitat que defineixi l'autoritat competent corresponent.
Són requisits previs:
- Presentació simultània de la comunicació d'obertura o declaració responsable d'establiment.
- Haver obtingut la llicència d'activitat de l'establiment si està subjecte a aquest règim.
La persona física o jurídica que vol obrir un establiment on es comercialitzen o serveixen aliments, o el seu representant legal.
És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.
Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.
Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.
S'ha de presentar juntament amb la comunicació prèvia o declaració responsable de l'establiment si està subjecte a algun d'aquests règims.
Abans de l'inici de l'activitat si l'establiment està subjecte a llicència.
Quan el servei tècnic municipal comprovi les dades que hi ha a la declaració responsable i detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial, el servei tècnic municipal elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la declaració.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal
Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.
Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).
Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .
Tràmits relacionats
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o un espectacle o activitat recreativa
- Llicència municipal d'establiments oberts al públic de règim especial
- Llicència d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
- Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Denúncia per excés de soroll
- Denúncia per l'incompliment de la disciplina ambiental
- Autorització de venda no sedentària al mercat setmanal de Castellbisbal
- Comunicació prèvia d'establiments no permanents desmuntables
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Comunicació de cessament d'una activitat econòmica
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
- Llicència ambiental (Annex II)
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
Tràmits i serveis destacats
Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.
Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.
Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.