Llicència urbanística de construcció d'edificis de nova planta amb projecte arquitectònic o instal·lació de cases prefabricades o similars, ja siguin provisionals o permanents

Dimarts, 12 de novembre de 2019 a les 00:00

Llicència urbanística per demanar la construcció d'edificis de nova planta amb projecte arquitectònic, tal i com h' estableix la LOE (Llei d'Ordenació d'Edificació), excepte les construccions d'escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica que no tinguin de forma eventual o permanent, caràcter residencial ni públic i es desenvolupin en una sola planta. Aquest tràmit també permet demanar la llicència urbanística per la instal·lació de cases prefabricades o instal·lacions similars, ja siguin provisionals o permanents.

Quan es pot demanar?

Durant tot l'any.

Servei responsable de la tramitació:

Patrimoni Urbà. Àrea d'Obres Privades

Quin cost té?

La taxa és l'establerta a l'Ordenança Fiscal número 6, que assenyala a l'article 6.1.c) que el cost en el cas de construcció d'edificis d'ús residencial és:

Edifici Plurifamiliar:

  • Igual o  inferior a 3 habitatges: 1.500 €
  • Entre 4 i 15 habitatges : 2.900 €
  • Igual o superior a16 habitatges: 3.500 €

​Edifici Unifamiliar i casa prefabricada:

  • Igual o inferior a 150m² construïts: 1.000 €
  • Entre 151m² i 400m² construïts: 1.300 €
  • Superior a 400m² construïts: 1.600 €

La taxa, segons l'article 6.1.c) i pel que fa a la construcció d’edificis d’ús No residencial és de:

  • Obra nova de naus industrials de més de  1.000m²: 2.943,60 €
  • Obra nova de naus de més de 150 i fins a 1.000m²: 1.472,30 €
  • Altres locals: 1.472,30 €

L'impost és l'establert a l'Ordenança Fiscal número 3, que assenyala a l'article 7, que s'aplicarà un 4% de la base impossable de l'Annex (article 8.2)

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da

Cal aportar:

  • Imprès de sol·licitud de construcció d'edificis de nova planta o instal·lació de cases prefabricades o similars

    Formulari editable. Cal emplenar-lo i desar els canvis. Es pot aportar electrònicament al tràmit en línia corresponent

  • Guia de documentació a aportar

    La guia de la documentació a aportar que es descriu és de caràcter informatiu, sense perjudici que fos necessari aportar altra documentació complementària no especificada i/o justificar altra normativa aplicable i per tant, podria variar a la vista de la proposta presentada i la revisió municipal.

    La documentació a aportar es defineix entre altres, en l’article 34 del POUM.

    Tota la documentació tècnica (plànols, memòria i resta de documentació a aportar) ha d’estar signada pel promotor i tècnic de les obres ha d’estar signada digitalment, mitjançat certificat d’acreditació d’identitat, tant del tècnic com el del promotor o bé només pel tècnic aportant un document de delegació de la representació degudament signat per la propietat.

Canals de tramitació:

  • Presencial

    Cal emplenar el formulari que us podeu descarregar de la columna lateral dreta, en versió PDF, i lliurar-lo juntament amb la resta de documentació requerida a l'OAC de l'Ajuntament, situada a l'avinguda Pau Casals, 9. (Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.30 hores). Si ho preferiu, el personal de l'OAC us facilitarà el formulari que haureu d'emplenar en el moment de tramitar la sol·licitud.

Darrera actualització: 21.11.2019 | 12:44