Obres menors. Comunicació prèvia urbanística per instal·lacions de plaques solars

Aquest tràmit s'ha de realitzar en cas de voler instal·lar plaques fotovoltaiques en habitatges i/o edificis d'altres usos en sòl urbà.

En termini
Passos a fer
  • Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació. 
  • Descarregueu-vos el formulari específic en pdf, ompliu-lo i deseu-lo.
  • Per presentar la sol·licitud electrònicament,  ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu el formulari específic en pdf com document adjunt, conjuntament amb la resta de documents obligatoris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.

Preu / Taxa
  • 175 euros. És d'aplicació l'ordenança fiscal número 6. Consulteu l'ordenança fiscal a través de l'enllaç següent: Ordenances fiscals.
  • Consulteu les bonificacions.
Documentació a aportar
  • Consulteu a l'apartat Documentació a aportar, a Més informació la relació completa de documents obligatoris.
  • Us recordem que és obligatori presentar tots els documents indicats, d'altra forma la tramitació no podrà iniciar-se. En cas de manca d’algun document, l’Ajuntament pot requerir la millora i esmena de la documentació aportada abans de l’inici de la revisió tècnica municipal, amb la conseqüent aturada de la tramitació. 
  • Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.
Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Patrimoni Urbà (Obres privades)
Qui el pot demanar

La persona interessada o presona representant degudament acreditada.

És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.

Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.

Canals de tramitació
Electrònic

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.

Període de l'any en què es pot demanar
No existeix un període específic.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Documentació a aportar

En el moment de fer la sol·licitud, cal aportar la següent documentació, que és del tot necessària i imprescindible per iniciar el tràmit. En cas de manca d’algun document, l’Ajuntament pot requerir la millora i esmena de la documentació aportada abans de l’inici de la revisió tècnica municipal, amb la conseqüent aturada de la tramitació. 

  • Formulari de sol·licitud d'instal·lació de plaques solars fotovoltaiques
  • Assumeix del director de l’obra signat.
  • Coordinador de seguretat i salut signat.
  • Programa de control de qualitat signat, si s’escau. 
  • Designar empresa constructora amb el seu assumeix d’obra i declaració d’estar al corrent de pagament de tributs.
  • Full d’acceptació de residus i justificació del pagament en abocador autoritzat. Model normalitzat ACR. Totes les valoracions dels documents de residus han de ser les mateixes en tots els documents. 
  • Projecte tècnic (bàsic o bàsic-executiu) en format digital PDF i signat per tècnic competent, d’acord les competències i especialitats específiques reconegudes a cada titulació i/o la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació d’edificació (LOE) i/o d’acord amb l’article 33 del Decret 64/2014, de 13 de maig, del Reglament de Protecció de la Legalitat Urbanística (RPLU). Si el projecte no es visa, és necessari aportar un certificat col·legial d’habilitació amb data actualitzada. 
  • En cas d'aportar en representació d'una altra persona s'ha d'acreditar. Consulteu com a "Qui el pot demanar".

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Aquesta documentació s'ha de presentar sense perjudici que fos necessari aportar altres documents complementaris no especificats anteriorment i/o justificar altra normativa aplicable i per tant, podria variar a la vista del projecte presentat i la revisió tècnica municipal. 

Normativa
  • Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Castellbisbal.
  • Ordenança municipal del paisatge reguladora de les obligacions dels propietaris d’edificis i terrenys.
  • Ordenança municipal de civisme i convivència ciutadana.
  • Reglament municipal regulador de la recollida dels residus sòlids urbans. 
  • Decret 305/2006, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.
  • Decret Legislatiu 1/2010,pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.
  • Decret 64/2014, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
Termini de Resolució
  • Les obres poden iniciar-se a partir de la presentació del tràmit de comunicació prèvia urbanística, sota responsabilitat del promotor i sense perjudici de la verificació municipal.
  • La comunicació prèvia permet el reconeixement o l’exercici d’un dret o l’inici d’una activitat, des del dia de la presentació, i faculta l’administració pública corresponent per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen (art. 36 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya) 
  • Amb caràcter general, la persona interessada resta habilitada sota la pròpia responsabilitat i la dels tècnics intervinents per executar l’acte de què es tracti des del moment de la presentació de la comunicació prèvia i dels documents requerits municipals en la web i instàncies municipals.  
  • En cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin la Llei d’urbanisme i el planejament urbanístic aplicable que la persona interessada declara haver consultat i coneix.  
  • L'obligatorietat d'obtenció prèvia de llicència urbanística afecta també als actes o activitats subjectes a d'altres autoritzacions administratives. En conseqüència, l’obtenció d’altres títols autoritzatoris no exclourà en cap cas la necessària obtenció de la llicència urbanística, sense la qual no es podrà iniciar l'activitat de que es tracti.
Altra informació d’interès
  • Existeixen moltes especificitats d'aquest tràmit, per conèixer totes aquestes tipologies consulteu els documents associats al tràmit.
  • En cas de dificultat en la tramitació l'Ajuntament de Castellbisbal us ofereix el servei gratuït d'assistència a l'administració electrònica. Accediu al servei: Ajuda per fer tràmits electrònics .
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 12/05/2023

Tràmits relacionats

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.