Llicència de gual i contragual

Sol·licitud de llicència urbanística per a l’ús restringit de la vorera per a l’entrada i sortida de vehicles privats ja sigui a edificis o obres.

En termini
Passos a fer
  • Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació. 
  • Per presentar la sol·licitud electrònicament, ompliu el formulari específic que trobareu en accedir al tràmit i aporteu els documents necessaris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
  • Per presentar la sol·licitud presencialment, ompliu el formulari per presentar-lo en paper, imprimiu-lo, signeu-lo. L'heu de presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana conjuntament amb la resta de documents necessaris. Aquesta opció només està disponible per les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament.

A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.

Preu / Taxa
70 euros. És d'aplicació l'ordenança fiscal número 6. Consulteu l'ordenança fiscal a través de l'enllaç següent: Ordenances fiscals.
Documentació a aportar

Consulteu la Guia vinculada al tràmit i a "Més informació" el detall dels documents que s'han de presentar. 

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Descripció
  • La llicència de contragual la poden demanar els interessats que tinguin ja una llicència de gual e en vies de poca amplada i necessitin una zona de prohibició d'estacionament davant del gual per facilitar l'accés del vehicle. 
    • Sol·licitud de llicència de gual.
    • Modificació de les característiques del gual: físiques, per canvi d'ús o per canvi d'horari.
    • Canvi de titular de la llicència de gual
    • Baixa de la llicència de gual
    • Duplicat de placa de gual
    • Contragual
  • En cas de concessió de la llicència, tant la construcció del gual com la seva senyalització és a càrrec del titular, així com el seu manteniment. De la mateixa manera, si se sol·licita la baixa, la reposició de la vorera i la retirada de la placa corresponent és a càrrec de l'interessat.
  • Cada any caldrà fer efectiu el pagament de la taxa corresponent de gual.
  • En el cas de demanar el duplicat de placa de gual o contragual  per robatori o deteriorament, cal complir els requisits:
    • Que estigui donat d'alta al padró de guals i contraguals municipals.
    • Ser titular de la llicència del gual o contragual.
    • Estar al corrent del pagament les taxes municipals.
    • En el cas de deteriorament: la placa de gual.
    • En el cas de robatori: documentació justificativa de la sostracció (denúncia presentada a la Policia Local o als Mossos d'Esquadra).
Organisme competent / Responsable
Ajuntament de Castellbisbal
Àrea tramitadora
Obres privades i urbanisme
Qui el pot demanar

La persona interessada o presona representant degudament acreditada.

És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.

Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
No existeix un període específic.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Mitjans de pagament
El que estableixi l'ordenança fiscal.
Documentació a aportar

En cas de sol·licitud d'alta:

  • En cas de presentació en paper: formulari específic
  • Croquis detallat o fotografia de l'accés amb la vorera.
  •  Fotografies de l’estat actual de l’edificació i/o de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització del seu estat inicial.

  • Full d’acceptació de residus i justificació del pagament en abocador autoritzat.

  • Autoritzacions dels organismes competents en matèria de domini públic afectats per l’actuació

En cas de modificacions:

  • Per ampliació de llargada i/o amplada.
  • Per ampliació o modificació d'horaris.
  • Per transmissió de la titularitat de la llicència.
  • Per ampliació o modificació de matrícules dels vehicles autoritzats en estacionaments reservats.

Cal identificar el motiu del canvi:

  • Caldrà acreditar la nova titularitat de la finca: escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca. 
  • Plànol a escala 1/100 amb indicació de la superfície ocupada per l'aparcament o zona de càrrega o descàrrega, ample de vorera, accés de la façana i gual, amb grafisme dels elements urbans.
  • Justificant del pagament de l'autoliquidació de la taxa del gual i el comprovant del pagament

En cas de baixa:

  • Retorn de la placa de gual   (original).
  • Declaració jurada en el cas excepcional de no disposar de la placa.
  • Denúncia de robatori, si es dona el cas.
  • Si escau, no serà valida la resolució de la baixa del gual fins que no es faci la comprovació de la reposició de la vorera.

Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.

Normativa
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local. 
  • DECRET 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals 
  • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes local 
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Ordenances municipals
Termini de Resolució
El període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal

Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.

Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).

Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .

Actualitzat el 29/06/2023

Tràmits relacionats

Tràmits i serveis destacats

Accés a les notificacions Accés a les notificacions

Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.

Inscriure una representació Inscriure una representació

Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.

Ajuda a la tramitació electrònica Ajuda a la tramitació electrònica

Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.