Llicència d'ocupació de la via pública per obres i serveis
- Prepareu els documents necessaris per fer la tramitació.
- Descarregueu-vos el formulari específic en pdf, ompliu-lo i deseu-lo.
- Per presentar la sol·licitud electrònicament, ompliu el formulari genèric que trobareu en accedir al tràmit i aporteu el formulari específic en pdf com document adjunt, conjuntament amb la resta de documents obligatoris. Seguiu els passos que indica el programa fins la seva presentació.
A l'apartat "Més informació" trobareu totes les dades relacionades amb aquest tràmit.
- Consulteu a l'apartat Documentació a aportar, a Més informació la relació completa de documents obligatoris.
- Us recordem que és obligatori presentar tots els documents indicats, d'altra forma la tramitació no podrà iniciar-se. En cas de manca d’algun document, l’Ajuntament pot requerir la millora i esmena de la documentació aportada abans de l’inici de la revisió tècnica municipal, amb la conseqüent aturada de la tramitació.
- Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.
La persona interessada o presona representant degudament acreditada.
És necessari que la persona que actua en representació de la persona interessada en el tràmit (persona física, empresa, entitat...) estigui formalment autoritzada.
Consulteu a continuació com podeu acreditar aquesta representació: Inscripció d'una representació per fer tràmits.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb l'Ajuntament de Castellbisbal, les persones, activitats econòmiques i entitats indicades a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com els de l'article 27 de la Política de Gestió documental corporativa i transparència de l'Ajuntament de Castellbisbal.
Podeu consultar a continuació com us podeu identificar per fer el tràmit electrònicament: Sistemes d'identificació admesos.
- Imprès de sol·licitud. Formulari editable. Cal emplenar-lo i desar els canvis.
-
En cas d'aportar en representació d'una altra persona s'ha d'acreditar. Consulteu com a "Qui el pot demanar".
- Grues:
- Certificació de la casa instal·ladora subscrita per un tècnic competent, acreditativa del perfecte estat dels elements de la grua que s’han de muntar i que assumeixi la responsabilitat de la seva instal·lació fins deixar-la en perfectes condicions màximes, en les posicions més desfavorables que puguin ser transportades per la grua i en els diferents supòsits d’utilització que es preveuen.
- Document expedit pel tècnic competent que acrediti que aquest assumeix el control del bon funcionament i la seguretat de la grua, mentre aquesta romangui a l’obra.
- Certificat expedit per una EIC (Entitat d’Inspecció i Control) relatiu a la inspecció que ha de passar la grua desmuntada abans de procedir al seu muntatge
- Un cop concedida la llicència i instal·lada la grua, caldrà aportar la següent documentació: Imprès GR1 (full de legalització amb segell de l’EIC) en el seu emplaçament definitiu; i certificat de la casa instal·ladora, subscrita per tècnic competent, que acrediti que la grua s’ha instal·lat correctament i que està en perfectes condicions de funcionament.
- Bastides:
- Croquis de la bastida, en planta i en alçada
- Assumeix d'arquitecte tècnic en el cas de bastides d'alçada superior a planta baixa i pis.
- S'ha d'assenyalar a la sol·licitud els dies i els metres quadrats que es pretenen ocupar
- Projecte. Ha d'incloure:
- Plànols de situació i emplaçament de la finca a escala no inferior a 1:500
- Plànol de la parcel·la amb la ubicació de la grua, la seva alçària màxima, la posició del contrapès, les àrees d’escombrat de la ploma i del carro del que es pengi el ganxo, l’alçària de les edificacions confrontants i l’assenyalament dels vials que donin front a la finca on s’ha de col•locar la grua. En el cas que se sol·liciti la ubicació de la grua en un vial, caldrà indicar, a més, l’espai màxim que ocuparà la base de recolzament.
- Plànol de secció amb indicació de l’alçada de la grua i dels edificis confrontants.
- Memòria, plec de condicions tècniques, càlculs, etc.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
Els formats acceptats de documents són PDF, JPG, MP3, MP4, TIFF, DWG, DXF. En cap cas s'admeten fitxers comprimits tipus ZIP.
Aquesta documentació s'ha de presentar sense perjudici que fos necessari aportar altres documents complementaris no especificats anteriorment i/o justificar altra normativa aplicable i per tant, podria variar a la vista del projecte presentat i la revisió tècnica municipal.
- Normativa urbanística. Consulteu-la tota a través d'aquest enllaç.
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM)
- Normativa autonòmica
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, del Text Refós de la Llei d’urbanisme de Catalunya
- Decret 305/2006, del 18 de juliol, del Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya
- Decret 64/2014, del 13 de maig, Reglament de protecció de la legalitat urbanística
- Normativa estatal
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
D'acord com indica la Llei de procediment administratiu "el venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat cap resolució expressa legitima l’interessat o els interessats per entendre-la estimada per silenci administratiu, excepte en els supòsits en què una norma amb rang de llei o una norma de dret de la Unió Europea o de dret internacional aplicable a Espanya estableixin el contrari". S'ha de tenir en compte que la Llei d'urbanisme regula que "en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin a aquesta Llei o al planejament urbanístic."
La mateixa Llei de procediment administratiu indica que "el silenci té efecte desestimatori en els procediments relatius a l’exercici del dret de petició, al qual es refereix l’article 29 de la Constitució, aquells l’estimació dels quals tingui com a conseqüència que es transfereixin al sol·licitant o a tercers facultats relatives al domini públic o al servei públic, impliquin l’exercici d’activitats que puguin danyar el medi ambient i en els procediments de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques."
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades, us informem que les vostres dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Responsable del tractament: Ajuntament de Castellbisbal
Finalitat: Registre de la sol·licitud i gestió administrativa d’aquesta. Un cop finalitzat el motiu que n’ha originat la recollida, seran conservades seguint el Quadre de disposició i accés de documents de l’Ajuntament de Castellbisbal, d’acord amb la normativa vigent en matèria d’Arxius, i d’acord amb la Política de gestió documental corporativa i d’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Castellbisbal. No se cediran a tercers sense el vostre consentiment excepte que una norma legal ho autoritzi.
Base legal: El tractament està legitimat per la Llei municipal i de règim local de Catalunya (article 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya) i la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (article 28.1 i article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Drets: Podeu exercir els drets sobre les vostres dades mitjançant sol·licitud presentada al Registre General tant de forma presencial com a través del tràmit electrònic corresponent. Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’aquestes dades, l’Ajuntament de Castellbisbal posa a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades (dpd.ajcastellbisbal@diba.cat).
Més informació: Es pot consultar la informació completa del tractament a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal i a la Seu electrònica: https://www.castellbisbal.cat/protecciodades .
Tràmits i serveis destacats
Accediu per consultar les notificacions o comunicacions electròniques que us ha enviat l'Ajuntament, així com la seva regulació.
Si feu els tràmits a l'Ajuntament de Castellbisbal en representació d'una altra persona física, entitat o empresa ho heu d'acreditar. Consulteu com fer-ho.
Si teniu dubtes sobre com fer un tràmit electrònic, o dubteu quin tràmit heu de fer, us ajudem amb un servei de suport gratuït. Consulteu com demanar-ho.