Cèdules d'habitabilitat de segona ocupació
Què és?
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge reuneix les condicions d’habitabilitat que el fan apte per a l’ús i la residència de les persones.
La cèdula de segona ocupació es refereix a habitatges usats o preexistents i té una vigència de 15 anys.
Qui l’ha de demanar?
Les persones propietàries de l’habitatge, administradores o representants autoritzats, que vulguin transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús i/o necessiten donar d’alta l’habitatge dels serveis d’aigua, electricitat, gas, i altres serveis.
El certificat d’habitabilitat haurà d’estar signat per un tècnic/a competent (arquitecte, arquitecte tècnic, aparellador o enginyer de l’edificació).
Quan i com es pot demanar?
Es pot fer la sol·licitud en qualsevol moment, directament a les oficines del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
I també a l’Ajuntament de Castellbisbal, que ho trametrà al Consell Comarcal del Vallès Occidental per a la seva tramitació.
On demanar més informació?
Al Servei Local d'Habitatge.
Quin cost té:
Gratuït
Darrera actualització: 12.02.2020 | 11:05