- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Associació de Mares i Pares de l'Escola de Música Miquel Blanch
Associació de Mares i Pares de l'Escola de Música Miquel Blanch
Lloguer gratuït de bicicletes
El Punt Verd ofereix un servei gratuït de lloguer de bicicletes per fomentar l’ús de la bicicleta per als desplaçaments habituals.
Reial Decret 9/2005, Relació d'activitats contaminants del sòl
12/03/2014Reial Decret 9/2005, de 14 de gener, pel que s'estableix la relació d'activitats potencialment contaminants del sòl i els criteris i estàndards per a la declaració de sòls contaminats
Llei 6/1993, reguladora de residus
12/03/2014Llei 9/2008, del 10 de juliol, de modiicació de la Llei 6/1993
12/03/2014Llei 9/2008, del 10 de juliol, de modiicació de la Llei 6/1993, del 15 de juliol, reguladora dels residus.
Llei 16/2003 de 13/6, relativa al cost de tractament de residus
12/03/2014Llei 16/2003 de 13/6, de finançament de les infraestructures de tractament de residus i del cànon sobre la deposició de residus
Decret 161/2001, regulador dels enderrocs i altres residus de la construcció
12/03/2014Decret 161/2001, de 12 de juny, de modificació del decret 201/1994, de 26 de juliol, regulador dels enderrocs i altres residus de la construcció
Reial Decret 105/2008, de producció i gestió dels residus de la construcció
12/03/2014Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel que es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició
Llei 6/1996, de protecció de l'ambient atmosfèric.
12/03/2014Llei 6/1996, de 18 de juny, de modificació de la Llei 22/1983, de 21 de novembre, de protecció de
l'Ambient Atmosfèric.Decret 226/2006, de zones de protecció especial de l'à mbit atmosfèric
12/03/2014Decret 226/2006, de 23 de maig, pel qual es declaren zones de protecció especial de l’àmbit atmosfèric diversos municipis de les comarques del Barcelonès, Vallès oriental, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat per al contaminant diòxid de nitrogen i per a les partícules
Decret 152/2007, de millora de la qualitat de l'aire
12/03/2014Decret 152/2007, de 10 de juliol, d’aprovació per a la millora de la qualitat de l’aire als municipis declarats zones de protecció especial de l’ambient atmosfèric mitjançant el Decret 226/2006, de 23 de maig
Directiva marc de l'aigua (2000/60/ce)
12/03/2014Directiva marc de l’aigua (2000/60/ce)
Llei 26/2007, de responsabilitat ambiental
12/03/2014Llei 26/2007 de 23 d'octubre, de responsabilitat ambiental
Llei 26/2007 de 23 d'octubre, de responsabilitat ambiental
12/03/2014Llei 26/2007 de 23-10, sobre responsabilitat ambiental
Llei 6/2001, de 31 de maig, sobre la protecció lumÃnica
12/03/2014Llei 6/01 de 31 de maig, sobre la protecció lumínica
Decret 82/ 2005 de 3 de maig, sobre contaminació lumÃnica
12/03/2014Decret 82/ 2005 de 3 de maig, sobre contaminació lumínica
Llei 37/2003 de 17 de novembre, sobre el soroll
12/03/2014Llei 37/03 de 17 de novembre, sobre el soroll
Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica
12/03/2014Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica
Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la intervenció integral de l'Administració ambiental
12/03/2014Llei 3/1998 de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’Administració ambiental
Decret 143/2003, Reglament general de desplegament de a Llei 3/98
12/03/2014Decret 143/2003, sobre el Reglament general de desplegament de a Llei 3/98 de 27 de febrer
Reial Decret 1514/2009, de protecció de les aigües subterrà nies
12/03/2014Reial Decret 1514/2009, de 2 d’octubre, pel que es regula la protecció de les aigües subterrànies contra la contaminació i el deteriorament.
Decret legislatiu 1/2009, Text refós de la llei de residus
12/03/2014Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora dels residus
Decret legislatiu que deroga la Llei 6/93 de 15 de juliol, i la Llei 15/2003
12/03/2014Decret legislatiu que deroga la Llei 6/93 de 15 de juliol, reguladora dels residus i la Llei 15/2003 de 13 de juny que la modificava, així com la Llei 11/2000 de 13 de novembre, reguladora de la incineració de residus.
El rebost de la natura
Venda de productes naturals, dietètica i nutrició
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55