- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Curs: Agents de salut
29/07/2022ANUL·LAT
Comunicat de suport a CELSA
14/06/2022L’Ajuntament de Castellbisbal dona suport a CELSA en les seves negociacions per aconseguir millorar la seva situació financera i garantir la seva continuïtat a llarg termini i la dels milers de llocs de treball que genera.
Inscripció cursos estiu de l'Espai de Formació d'Adults
14/06/2023La proposta gastronòmica de Bo i ràpid guanya la V Ruta de la Tapa
17/06/2022Les tapes de Diver’s i el bar Llibertat han quedat en segona i tercera posició d’aquesta nova edició que, com a novetat, ha estat amenitzada amb un grup de música itinerant, els Dixie Monsters, que va tocar en directe davant dels establiments participants.
Crida a la prudència per alt risc d’incendi en una de les campanyes d’estiu més difícils dels darrers anys
20/06/2022Es demana a la ciutadania que s’evitin les conductes de risc prop de zones boscoses i que es tingui la màxima precaució durant la celebració de la revetlla de Sant Joan tant pel que fa a les fogueres com al llançament de material pirotècnic.
Butlletí empresarial Castellbisbal. Número 117
21/06/2022Convocatòria del ple ordinari del 27 de juny de 2022
21/06/2022Ple ordinari del mes de juny
27/06/2022A la sala de plens
Tria la teva ruta per alliberar-nos dels armaris
28/06/2022A la Plaça de l'Església
Concert de final de curs de l'Escola de Música
22/06/2022A la Plaça de l'Església
Celebració dels 10 anys d'ANC Castellbisbal
30/06/2022Al Pati de l'Esbarjo
14è Aplec de sardanes
09/07/2022A la Plaça de l'Església
Capsa de Música: Scaramanga
01/07/2022Als Jardins de Can Margarit
Capsa de Música: País petit, La Gira
08/07/2022Als Jardins de Can Margarit
Capsa de Música: "Blanc" amb Laura Andrés
15/07/2022Als Jardins de Can Margarit
Capsa de Música: "Lorca" amb Joel Minguet
22/07/2022Als Jardins de Can Margarit
Capsa de Música: "Íntimament Llach"
29/07/2022Als Jardins de Can Margarit
Juny 2022. Nucli urbà
29/06/2022Convocatòria de 4 treballadors/es del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023 de la Diputació de Barcelona
30/06/2022Impro con limón
09/07/2022A la terrassa del Centre Cívic de Can Santeugini
"Eugeniadas"
16/07/2022A la terrassa del Centre Cívic de Can Santeugini
"Maldito Karma"
23/07/2022A la terrassa del Centre Cívic de Can Santeugini
Festa de l'aigua i del comerç
15/07/2022A l'avinguda d'Antoni Gaudí, La Bassa
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55