- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Ja han començat les obres d’arranjament de tres cruïlles del nucli urbà per millorar-ne la seguretat i accessibilitat
05/07/2022Són cruïlles dels carrers Fassina, Sant Mateu i Estació i, en tots tres casos, són punts d’accés a serveis i equipaments públics amb gran afluència de vehicles i persones a peu.
Moció a favor de la diversitat sexual i de gènere i per la igualtat de drets de les persones LGTBI
27/06/2022Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, PSC, ERC, Cs, CUP i JxCMoció d'ERC per demanar al govern espanyol el finançament del reforç COVID escolar
27/06/2022Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, PSC, ERC, Cs, CUP i JxCMoció del grup municipal de la CUP Castellbisbal per instar el govern municipal a posar en marxa un pla de xoc per posar al dia les llicències urbanístiques de l'Ajuntament
27/06/2022Aprovada
Vots a favor: PSC i CUP / Abstenció: AC, ERC, Cs, JxCS’inicia el procés per contractar la recollida d’escombraries, la neteja viària i el manteniment dels jardins
07/07/2022El cost inicial dels tres serveis és de 14.761.000 euros durant els cinc primers anys i l’Ajuntament ha aprofitat que es fa el concurs per incorporar diverses millores als contractes vigents com millores mediambientals o major dotació de personal.
Tarda de futbol
07/07/2022A l'Illa Esportiva
Esports a la Wii
08/07/2022A l'Espai Jove
Tarda de bàsquet
14/07/2022A l'Illa Esportiva
Premis ping pong
21/07/2022A l'Espai Jove d'Els Costals
Tarda de piscina
22/07/2022A la piscina d'estiu de l'Illa Esportiva
Music Quiz
28/07/2022Al Punt d'Informació Juvenil
El 2021, Castellbisbal va créixer en 125 habitants i ja en som 12.735
07/07/2022El Ple de juny va aprovar el padró definitiu a 1 de gener de 2022 en una sessió en què també es van aprovar els festius locals del 2023 que es canviaran de dia perquè coincideixen en diumenge.
Juny 2022. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
08/07/2022Nota informativa per als comerços i habitatges situats en el recorregut de la Flama del Canigó
13/06/2022Amb motiu de la celebració de l’arribada de la Flama del Canigó per la revetlla de Sant Joan 2022, es farà una cercavila amb les colles de foc de la vila en què portaran torxes durant tot el recorregut i realitzaran tres enceses de lluïment a la plaça de Catalunya, a l’avinguda Gaudí entre el carrer Major i el carrer de Sant Miquel i a l’avinguda de Pau Casals, a l’altura de la rotonda davant l’Ajuntament. Donat que el vostre comerç / habitatge, està situat dins de la zona del recorregut, us recordem un seguit de recomanacions per tal que no es produeixi cap incident ni desperfecte durant el desenvolupament d’aquest acte.
El ple de juny va aprovar una moció a favor de la diversitat sexual i de gènere i per la lluita per igualtat dels col·lectius LGTBI
11/07/2022El ple municipal també va aprovar dues mocions més: per mantenir el reforç COVID escolar i per impulsar un pla de xoc per posar al dia les llicències d’obres municipals.
Vine a donar sang: "Viu i fes viure"
16/07/2022En horari de matí i tarda, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Obres de millora al carrer de Pi i Margall i al Pati de l’Esbarjo
12/07/2022Les millores també inclouen La Barana que s’està pintant i on cal arranjar el paviment. Per fer aquestes feines, La Barana estarà tallada al trànsit durant 48 hores.
Demà es reobre el parc de l’Ermita amb un nou mirador, una zona per a gossos i la remodelació de la pista
13/07/2022El 21 de juliol, es farà una jornada oberta a tota la població amb una visita guiada per explicar el sentit de les diferents intervencions fetes i un ampli programa d’activitats.
Exposició: "De bèsties i altres personatges"
20/07/2022A l'Espai Foier d'Els Costals
Acte inaugural de remodelació del parc de l'Ermita
21/07/2022Al parc de l'Ermita. Fins a les 22.00 hores
Convocatòria del ple ordinari del 25 de juliol de 2022
22/07/2022Ple municipal ordinari del mes de juliol
25/07/2022A la sala de plens de l'Ajuntament
Neus Català, Montserrat Roig, Joana Raspall i Mary Santpere són les dones que donaran nom a 4 espais públics de Castellbisbal
25/07/2022Els noms s’han escollit en un procés participatiu que va començar el mes de març i que culminarà amb la retolació dels espais en un acte que es farà durant les jornades Drets per a tothom, al novembre.
Torna la Festa Major de l'Aigua i la Llum!
28/07/2022Ens els darreres dos anys, a causa de la Covid-19, no es va poder celebrar la Festa Major amb tota la amplitud. La cultura hi va ser sempre present, però molt limitada per les restriccions infligides per la dinàmica pròpia de la pandèmia. Però finalment aquest any la Festa Major de l’Aigua i la Llum torna amb més força, si cal.
Arribada de l'Aigua i la Llum
17/08/2022Activitat itinerant amb inici a Can Margarit
L'Encetada
17/08/2022Activitat itinerant amb inici a la plaça del Joc
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55