- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Sopar de Fi de Festa Major
21/08/2022L'Envelat del parc de Folch i Torres
Ball de Fi de Festa Major amb La Salseta del Poble Sec
21/08/2022L'Envelat del parc de Folch i Torres
Castell de focs
21/08/2022Cel de Castellbisbal
Juliol 2022. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
04/08/2022Hora del conte: La Mentida
24/09/2022A les 12 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Nota informativa de la Festa Major de l'Aigua i la Llum 2022
05/08/2022El proper 17 d'agost se celebrarà la Festa Major de l'Aigua i de la Llum. Durant el transcurs de les festes, hi haurà diverses activitats que cal seguir una sèrie de recomanacions per tal que gaudir-les sense incidents.
Moció de Cs per elaborar un pla municipal contra l'ocupació il·legal d'allotjaments
27/06/2022Rebutjada
Vots a favor: Cs / En contra: AC, PSC, ERC, CUP i JxCMoció d'ERC per dedicar una placa commemorativa a la memòria del President Lluís Companys
25/07/2022Rebutjada
Vots a favor: PSC, ERC i CUP / En contra: AC, Cs i JxCMoció d'ERC i PSC per impulsar un pla municipal per l'estalvi i la regulació de l'ús de l'aigua
27/06/2022Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, PSC, ERC, Cs, CUP, i JxCEl Departament de Joventut trasllada el Punt d’Informació Juvenil i l’Espai Jove a unes noves dependències
01/09/2022Aquest mes de setembre, els serveis juvenils que fins ara s'oferien a les instal·lacions d'Els Costals s'han traslladat a un nou local situat al carrer de Francesc Macià.
Comissió de servei per a la provisió d'un lloc de tècnic de protecció civil
16/08/2022L'Ajuntament habilitarà busos nocturns a les urbanitzacions els dies de la Festa Major
17/08/2022Del 17 al 21 d'agost, retornen els espectacles i concerts nocturns a la Festa Major de l'Aigua i la Llum. Durant aquestes nits, es proporcionaran busos per millorar la mobilitat entre les urbanitzacions i el nucli urbà.
Es reforcen les accions contra els comportaments sexistes durant la Festa Major
17/08/2022Per tal de lluitar per unes festes lliures de violència sexista, l'Ajuntament ha impulsat diverses accions per prevenir les actituts sexistes així com per detectar-les i activar els protocols d'atenció en cas que fos necessari.
Dos ciclistes de Rubí han mort atropellats en un accident a la carretera C243c, dins del terme municipal de Castellbisbal
21/08/2022L’Ajuntament mostra el seu condol posant les banderes de la casa de la vila a mitja asta i fent un minut de silenci abans del començament de tots els actes de la Festa Major. L’alcalde de Castellbisbal s'ha posat en contacte amb l’alcaldessa de Rubí per expressar el condol del nostre municipi
Jocs, tallers i concerts per celebrar la reobertura del parc de l'Ermita
27/07/2022El 14 de juliol, després de quatre mesos d’obres, el parc de l’Ermita es va reobrir al públic i una setmana després, el dia 21, es va celebrar la festa d’inauguració de la remodelació d’aquest espai.
Festes d'estiu Can Campanyà 2022: Burro dels Jocs d'aigua
01/09/2022A les 17:00 h, a la urbanització Can Campanyà
Festa Major Can Santeugini 2022: Partit de futbol femení
01/09/2022De 18:00 a 18:45 h, a la urbanització Can Santeugini
Festa Major Costablanca 2022: Festa infantil i juvenil
17/09/2022A les 11 h, a la urbanització Costablanca
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55