- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Exhibició dels grups de ball de la Gent Gran de l'Espai de la Plaça
04/10/2022A les 17.30 h, a la Sala d'Actes de l'Ajuntament
Visita a Sant Sadurnà d'Anoia
05/10/2022A les 8.30 h, a l'Avinguda Gaudí. Es faran dues sortides, el 5 i 7 d'octubre.
Taller de pintura amb vi "Art d'or"
05/10/2022A les 18.00 h, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Fem gran el Museu!
06/10/2022A les 09.45 h, al Museu de la Pagesia
Taller: Treballs manuals oberts a tothom
06/10/2022A les 17.00 h, a l'Espai de la Plaça
Espectacle poèticomusical "La idea d'Europa" amb Inútils Mots
06/10/2022A les 19.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Monòleg: Mal humor
08/10/2022A les 18.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Castellbisbal.cat Número 57
01/09/2022Ball de la Gent Gran
09/10/2022A les 18.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Exposició: Treballs realitzats pels alumnes de dibuix i pintura
03/10/2022Del 3 d'octubre al 23 de desembre, a l'Espai de la Plaça
14es Jornades de la Gent Gran
21/09/2023Comencem la tardor amb unes noves jornades plenes d'activitats per la gent gran.
VENDA D'ENTRADES I INSCRIPCIONS A PARTIR DEL 28 DE SETEMBRE!
La prevenció del suïcidi és possible?
14/09/2022A les 18:00 h, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
Aquest divendres, sessió pública de la Junta de Govern Local
07/09/2022La convocatòria és a les 9.00 hores, a l’Ajuntament, i el punt públic de l’ordre del dia és per aprovar l’ordre de les empreses licitadores i considerar la millor oferta relació qualitat-preu per a la contractació del servei de recollida de residus i neteja viària.
Sessió pública de la Junta de Govern Local
09/09/2022A les 9.00 hores, a l'Ajuntament
Prop de 2.000 alumnes han començat aquesta setmana el curs escolar a Castellbisbal
07/09/2022Les activitats extraescolars que organitzen les Associacions de Famílies d’Alumnes estan obertes a la participació de tots els infants del municipi, independentment del centre on estiguin escolaritzats.
Excursió a Rupit amb la Gent Gran de l'Espai de la Plaça
24/09/2022Sortida a les 08:00 h
Viatge a GalÃcia amb la Gent Gran d'Espai de la Plaça
13/10/2022Del 13 al 18 d'octubre
Tinença d'animals
05/09/2022Aprofitem els últims aliments de l'estiu
16/09/2022De 17.00 a 19.30 h, a la Sala de Plens de l'Ajuntament
Traiem el mà xim partit als productes de tardor
30/09/2022De 17.00 a 19.30 h, a la Sala de Plens de l''Ajuntament
Fem croquetes, crestes i bunyols
21/10/2022De 17.00 a 19.30 h, a la Sala de Plens de l'Ajuntament
Dona el millor de tu, dona sang
18/09/2022De 10.00 a 14.00 h, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
Jugatecambiental. Animals invasors!
18/09/2022De 12.00 a 13.00 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. El regne animal: invertebrats terrestres
25/09/2022De 12.00 a 13.00 h, al parc de l'Ermita
Més d’un centenar de persones participen en l’acte institucional de la Diada
12/09/2022Com ja és tradició, les entitats i formacions polítiques del municipi van fer l’ofrena floral en homenatge a les persones defensores de Catalunya davant del Monument 1714.
Jugatecambiental. Animals de sang freda: amfibis i rèptils
02/10/2022De 12.00 a 13.00 h, al parc de l'Ermita
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55