- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Els problemes de fa tres anys, segueixen
05/09/2022Article publicat al número 57 del butlletí informatiu municipal
Juny - Agost 2022Castellbisbal se suma un any més a la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat
14/09/2022Del 16 al 22 de setembre s’han programat activitats per sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals, econòmics i per a la salut pública associats a l’ús excessiu del transport motoritzat.
Concert de Gorka Garay amb Strings Band
14/10/2022CONCERT AJORNAT AL 2023
Espectacle teatral. Tigres amb Molta Comèdia
22/10/2022A les 22:00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Música en directe. Bonaire amb Arturo Gaya
05/11/2022A les 19:00 h, a l'Auditori d'Els Costals
La Different Orquestra amb l'Always Drinking Marching Band
06/11/2022A les 18:00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Comèdia teatral. Els veïns de dalt amb l'Elenc Teatral
13/11/2022A les 18.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Concert de Santa CecÃlia
22/11/2022A les 17.15 h, a l'Auditori d'Els Costals
Els colors del Duke Ellington amb Marcel Tomàs i Cascai Teatre
17/12/2022A les 19.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Conferència de literatura catalana Joan Fuster: textos i contextos
27/10/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Conferència. Diccionari del cinema negre (M-Z)
03/11/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Espectacle poèticomusical. Planeta Ferrater
12/11/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Conferència. Economia de la salut
17/11/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Conferència. L'únic que falta a la teva vida... ets tu
30/11/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Conferència. De canvi climà tic a emergència climà tica
15/12/2022A les 19.00 h, a l'Espai Foier d'Els Costals
Contes menuts: Dalt del cel
04/10/2022A les 17:30 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Bibliolab Spider-Man: taller de modelatge amb Jumping Clay
15/10/2022A les 11.00 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Hora del conte: Bruixes i bruixots
22/10/2022A les 12.00 h, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Exposició: Dones de la mar
02/11/2022Del 2 al 25 de novembre, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Hora del conte en anglès: Story Time "Trick or treat"
05/11/2022Dues sessions, la primera a les 11.00 h i la segona a les 12.00 h, a la Biblioteca. PLACES EXHAURIDES!
Bibliolab. Taller d'aquarel·la: cientÃfiques marines
12/11/2022A les 11.00 h, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Hora del conte: Mimi i la girafa blava
26/11/2022A les 12.00 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Visita d'autora. Club del llibre: Empar Moliner
01/12/2022A les 18:30 h, a l'Auditori d'Els Costals
Bibliolab Taller tecnològic. Snoopy: là mpada 3D
03/12/2022A les 11.00 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Hora del conte: Muf, muf, muf
15/12/2022A les 17:30 h, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55