- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Qui en dóna més?
20/10/2022De 17.00 a 19.00 h, al Punt d'Informació Juvenil
Taller. Mandala Dream
27/10/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
"Qui és qui" mobilitat
19/10/2022De 17.00 a 18.00 h, al Punt d'Informació Juvenil
Lliga ping-pong
07/10/2022Cada divendres del mes d'octubre
Convocatòria per a la creació d'una borsa de treball per a la categoria de subaltern
23/09/2022Celebrem les 13es jornades "Som gent molt gran" amb activitats de salut fÃsica i emocional
27/09/2022El proper divendres 30 de setembre inaugurem la nova edició dedicada a la gent gran i hi haurà tallers i activitats fins el 9 d'octubre.
1 d'octubre. Descoberta del monument commemoratiu
01/10/2022A les 12:00 h, a la rotonda de l'1 d'octubre (davant el pavelló de l'Escola Montserrat)
Subvencions per al pagament del lloguer per a persones joves fins a 35 anys
22/03/2023Es destinen uns 50.000 euros a obres de reparació i millora a les escoles
28/09/2022La col·locació d’un nou paviment a la pista de primària de l’Escola Benviure ha estat una de les actuacions més destacades.
Punt d'Informació i Orientació del Sistema d'Acreditació de competències professionals
27/09/2022Trobada amb el teixit empresarial per reforçar el dià leg i el consens
29/09/2022L’acte Dinem i Parlem organitzat per Castellbisbal Empresarial esdevé un espai de trobada on Ajuntament i empreses locals van poder dialogar i intercanviar experiències i inquietuds.
Conveni per al finançament dels treballs d'assistència tècnica del projecte constructiu de xarxa en baixa de sanejament i depuració de les urbanitzacions de Santeugini, Costablanca, Ca n'Oliveró i Colònia del Carme
30/09/20222022 - 2026
Conveni per al finançament de les obres del projecte constructiu de xarxa en baixa de sanejament i depuració de les urbanitzacions de Santeugini, Costablanca, Ca n'Oliveró i Colònia del Carme.
30/09/20222022 - 2026
Promoció Econòmica impulsa un nou programa de suport a la digitalització empresarial
30/09/2022El projecte “Enxarxa’t Pro” neix amb la voluntat d’impulsar i millorar la competitivitat de les empreses i petits negocis del municipi.
Jornades Europees del Patrimoni
16/10/2023Vine a conèixer els oficis tradicionals de Castellbisbal i gaudeix del nostre patrimoni viu!
DISSABTE, 21 D'OCTUBRE
Arribada i activitats a Can Pedrerol de Dalt
08/10/2022A les 11.00 h, a Can Pedrerol de Dalt
Nova edició "Mulla't per l'Esclerosi Múltiple" a Castellbisbal
15/07/2022El passat diumenge 10 de juliol es va celebrar la jornada solidària amb la participació de més d'una setantena de persones que van donar suport llançant-se a l'aigua.
Júlia Bartel, jove promesa de l’esport i motiu d’orgull local
04/10/2022La futbolista, que enguany s’ha proclamat campiona del món sub-20 i campiona d’Europa sub-19 amb la selecció espanyola, ha signat el Llibre d’Honor de l’Ajuntament.
Resposta emocional en situacions crÃtiques
10/10/2022A les 18:30 h, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
Resiliència. Superació d'una situació crÃtica
14/11/2022A les 18:30 h, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
VII Corretapes
18/05/2023T'esperem els pròxims 2, 3 i 4 de juny de 2023, per gaudir de la propera edició del Corretapes. Tapa + beguda per 3,00 €.
AQUEST ANY NOMÉS CELEBRAREM UNA CITA GASTRONÒMICA
S’incrementa en prop d’un 10 % la quantia de les ajudes municipals de carà cter social
05/10/2022El Ple de l’Ajuntament modifica el Reglament regulador de prestacions econòmiques socials per adaptar-lo al moment de crisi actual i a l’encariment dels preus de serveis bàsics com ara l’alimentació, els subministraments i l’habitatge.
Injecció de prop d’un milió d’euros al pressupost municipal del 2022
06/10/2022El Ple de l’Ajuntament també dona llum verda a la modificació del servei de cessió temporal de material ortopèdic i aprova una moció demanant el traspàs de Rodalies RENFE a la Generalitat.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55