- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Octubre 2022. Nucli urbÃ
20/10/2022Octubre 2022. Can CampanyÃ
18/10/2022Octubre 2022. Can Costa
19/10/2022Èxit de participació als programes aquà tics adreçats a persones amb diversitat funcional
21/10/2022Prop d’una vintena de persones participen en les classes gratuïtes de natació adaptada que s’ofereixen a l’Illa Esportiva
XVII edició de la pedalada BTT la Nocturna
12/11/2022Sortida a les 18.00 h, a la plaça Folch i Torres
Ordenança General de Subvencions
14/10/2022Procés participatiu del Pla Local d'Adaptació al Canvi Climà tic de Castellbisbal
17/10/2022Conferència. Sobirania alimentà ria i canvi climà tic
21/11/2022A les 19.00 h, a l'espai Montserrat Roig d'Els Costals
L’Ajuntament posa en marxa un procés participatiu per redactar el Pla local d’adaptació al canvi climà tic
24/10/2022La participació ciutadana es canalitzarà a través de la plataforma virtual “Participa 311” i es podran fer aportacions fins el 6 de novembre.
Dispositiu especial amb motiu de la festivitat de Tots Sants
25/10/2022Durant tot el mes d’octubre i fins a l’1 de novembre el cementiri amplia el seu horari d’obertura de manera que es pot visitar de 10.00 a 19.00 hores, ininterrompudament.
Xerrada. Connecta't al sol
10/11/2022A les 19.00 h, a la Sala de plens de l'Ajuntament
Convocatòria del ple ordinari del 31 d'octubre de 2022
26/10/2022Ple municipal ordinari del mes d'octubre
31/10/2022A les 19.00 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
L’Arxiu Municipal renova la certificació de qualitat ISO 9001 per quart any consecutiu
03/11/2022El certificat ISO acredita que s’ofereix un bon servei i que es disposa dels sistemes per garantir que es treballa sota la premissa de la qualitat total i la millora contínua.
Activitat. Jugues?
03/11/2022De 17:30 a 19.30 h, al Punt d'informació Juvenil
Cineforum lila
10/11/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
Torneig de FIFA femenÃ
18/11/2022De 17.00 a 20.00 h, al Punt d'Informació Juvenil
Les violències masclistes arreu el món
24/11/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
L'iceberg dels micromasclismes
25/11/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
Espai noia
30/11/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
Diver’s guanya el Corretapes per segon any consecutiu
28/10/2022Dicky i Bo i Ràpid han quedat en segona i tercera posició respectivament, en una edició on, per primera vegada, han participat fruiteries, a més de bars, restaurants i forns amb degustació.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55