- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Novembre 2022. Costablanca
31/10/2022Novembre 2022. Can Santeugini
31/10/2022Novembre 2022. Nucli urbÃ
31/10/2022Processionà ria del pi
25/02/2025Actuacions per controlar la presència de la processionària del pi a zones verdes del nucli urbà i les urbanitzacions.
ACTUACIONS DEL 26 AL 28 DE FEBRER
Aquesta setmana comença la campanya anual per combatre la processionà ria del pi
31/10/2022Les actuacions es faran entre el 2 i el 5 de novembre a diferents zones del municipi amb l’objectiu de combatre i evitar la propagació de les plagues de les erugues de la processionària del pi.
XII Cursa contra la violència de gènere
27/11/2022A les 12.00 h, al parc Folch i Torres
TecnoTalent Vallès
03/11/2022L'Hora del cafè. Els lÃmits: quins, quants, com? Segona part
24/11/2022De 17.00 a 18.00 h, a l'Escola Bressol Municipal La Caseta
Tapes i aperitius saborosos i d'aprofitament
18/11/2022A les 17.00 h, a la Sala de plens de l'Ajuntament
Castellbisbal.cat Número 58
28/10/2022Taller de compostatge
26/11/2022A les 10.00 h, a la Sala de plens de l'Ajuntament
Petits arranjaments de roba
26/11/2022A les 10.00 h, al Punt Verd
Campanya de recollida de roba d'infants i nadons
18/11/2022Del 18 al 29 de novembre, als centres d'educació infantil i primària i al Punt Verd
L’Ajuntament congela els impostos i taxes municipals per vuitè any consecutiu
04/11/2022La mesura vol que en l’actual context d’inflació elevada i encariment de preus, les economies familiars no hagin de suportar encara més càrregues.
Primer les persones
02/11/2022Article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal.
Setembre - Novembre 2022L'empatia com a sinònim de polÃtica municipal
02/11/2022Versió ampliada de l'article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal
Setembre - Novembre 2022#SentimCastellbisbal
02/11/2022Article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal
Setembre - Novembre 2022Y llegó octubre
02/11/2022Article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal
Setembre - Novembre 2022Properes assemblees obertes
02/11/2022Article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal
Setembre - Novembre 2022"Castellbisvals": La campanya en temps de crisi
02/11/2022Article publicat al número 58 del butlletí informatiu municipal
Setembre - Novembre 2022Octubre 2022. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
04/11/2022Conveni de cooperació educativa per a la realització de prà ctiques acadèmiques externes (no curriculars) d'alumnes de l'Escola FUAB Formació - ESAGED
04/11/20222022 - 2023
Moció d'ERC en defensa de la crema de restes vegetals als camps de conreu
31/10/2022Aprovada per majoria absoluta
Vots a favor: AC, JxC, ERC, Cs i CUP / Abstenció: PSCMoció de l'Ajuntament de Castellbisbal, d'impuls al municipalisme i la seva conciutadania
31/10/2022Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, PSC, ERC, Cs, CUP i JxCDarrera actualització: 14.04.2022 | 13:55