- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Curs bà sic de manipulador d'aliments
07/11/2022Dos horaris, de 9.00 a 12.00 h o de 15.00 a 18.00 h, a la Sala de plens de l'Ajuntament
Moció de JxC i AC amb l'adhesió d'ERC pel traspàs de Rodalies RENFE
26/09/2022Aprovada
Vots a favor: AC, JxC, ERC i CUP / Abstenció: PSC /En contra: CsSetembre 2022. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/10/2022L'hora del cafè. Els lÃmits: quins, quants, com?
27/10/2022A les 17.00 h, a l'Escola Municipal Bressol La Caseta
Escape room al carrer: Projecte Gèminis
28/10/2022A les 20.00 h, punt de trobada Els Costals
Ball de disfresses de Halloween
28/10/2022De 17.00 a 20.00 h, a l'Escola Benviure
Festa de l'encesa dels llums de Nadal
02/12/2022A partir de les 16.30 h, inici a la plaça de Lluís Companys
Visita del SÃndic de Greuges a Castellbisbal el proper 17 d’octubre
11/10/2022Les visites es faran presencialment o de forma telemàtica. Prèviament, cal concertar entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o enviant un correu electrònic a sindic@sindic.cat
Concert West Side Story
16/10/2022A les 19.00 h, al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal
Caminada nocturna guiada
14/10/2022Sortida a les 19.30 h de Can Margarit
Castellbisbal entra a formar part de la xarxa de col·laboradors del servei d’acreditació de competències professionals
13/10/2022Les persones amb experiència professional però que no disposen de cap reconeixement que la certifiqui poden assessorar-se a través del Servei Local d’Ocupació i Formació
IV Mercagini
05/11/2022De 9.00 a 20.00 h, al Centre cívic Santeugini
Quart concurs de relats de ciencia ficció, terror i fantasia
14/10/2022Fins al 29 d'octubre
El globus vermell
15/10/2022A les 12.00 h, al Pati de l'Esbarjo
Viatge a Camprodon i Setcases
12/11/2022Dissabte, 12 de novembre
Espectacle teatral. Tigres amb Molta Comèdia
23/10/2022A les 18:00 h, a l'Auditori d'Els Costals
VI Corretapes: sorteig
24/10/2022Del 24 al 26 d'octubre
L’Ajuntament amplia els serveis de l’OAC de Can Santeugini amb la incorporació d’un punt d’atenció al client de la companyia d’aigües AICSA
17/10/2022El nou punt d’atenció al client es posa en marxa aquesta setmana i s’hi podran realitzar tot tipus de gestions relacionades amb el subministrament d’aigua
Comèdia teatral. Els veïns de dalt amb l'Elenc Teatral
11/11/2022A les 21.30 h, a l'Auditori d'Els Costals
La rotonda de la C-243c a Can Santeugini ja té projecte definitiu
18/10/2022La Generalitat també presenta davant la plataforma Dignifica la C-243c la maqueta del primer esborrany del camí de vianants que permetrà millorar la seguretat i accessibilitat a peu entre Can Santeugini i Costablanca.
Escape room. Castellbisbal medieval
25/10/2022A les 17.00 h, a la plaça de l'Església
Escape room. Castellbisbal medieval
26/10/2022Dues sessions, a les 17.00 i a les 18.00 h, a la plaça de l'Església
Escape room. Castellbisbal medieval
27/10/2022A les 17.00 h, a la plaça de l'Església
Àmplia oferta d'activitats als casals d'estiu de Castellbisbal
05/08/2022Gradualment, amb la millora de la pandèmia de la Covid-19, s’han tornat a recuperar la majoria d’activitats que se celebraven abans de l’any 2020. Enguany, més de set-cents infants i joves han participat en les propostes dels casals d’estiu.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55