- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Taller de cuina nadalenca
15/12/2022De 17.00 a 20.00 h, al Punt d'Iinformació Juvenil
L’Ajuntament premia l’alumnat amb millors expedients de batxillerat i cicles formatius
02/12/2022En aquesta edició, que per primera vegada ha premiat al jovent de cicles formatius, s’han repartit 3.000 euros en beques.
Cinefòrum + Kahoot
22/12/2022De 18.00 a 19.30 h, al Punt d'Iinformació Juvenil
Tarda de jocs de taula
29/12/2022De 17.00 a 19.30 h, al Punt d'Informació Juvenil
Inscripcions al Campament Reial
22/12/2022Del 22 de desembre a les 9.00 h fins al 29 de desembre a les 23.59 h
Inscripcions al Campament Reial per a infants amb necessitats especials
22/12/2022Del 22 de desembre a les 9.00 h fins al 27 de desembre a les 23.59 h
Al desembre, sortegem una targeta regal de 50 euros
01/12/2022Al desembre, sortegem una targeta regal de 50 euros!
Nadal a Castellbisbal
25/11/2024Activitats per omplir Castellbisbal de l'esperit del Nadal: música, activitats familiars, tallers, festivals, tradició...
CONSULTEU LA PROGRAMACIÓ!
Novembre 2022. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
05/12/2022Castellbisbal amb la Marató
12/12/2022De 10.30 a 12.30 h, al Mercat Municipal
Ajuts a la rehabilitació
01/12/2022Sessió informativa sobre els ajuts europeus per a la rehabilitació d'edificis i habitatges.
VENIU A INFORMAR-VOS
L'Hora del cafè. Jocs i joguines
22/12/2022De 17.00 a 18.00 h, a l'EMB La Caseta
Paradeta Solidà ria
19/12/2022A partir de les 8.00 h, al Mercat Setmanal
Aquest Nadal puja al tren de la compra local
16/12/2022Del 16 de desembre al 5 de gener, a la plaça de l'Església
Presentació del conte: El correfoc de Castellbisbal
16/12/2022A les 17.30 h, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Cicle de passejades de gent Gran. Manresa
15/12/2022AJORNAT AL 2023
Ja venen els Reis d'Orient!
16/12/2022Veniu al Campament Reial i doneu la vostra carta a Ses Magestats o a la patge Namir els dies 3 i 4 de gener als Jardins de Can Margarit.
INSCRIPCIONS FINS L'1 DE GENER
Reglament regulador de les prestacions econòmiques de carà cter social
05/12/2022Les Jornades Drets per a Tothom 2022, en imatges
06/12/2022Del 17 de novembre al 3 de desembre s’han celebrat les Jornades Drets per a Tothom amb l’objectiu d’alçar la veu a favor dels drets dels infants, contra la violència de gènere, per defensar un planeta més sostenible i aplaudir la diferència.
La festa d'Encesa dels llums de Nadal 2022, en imatges
08/12/2022Un any més, la Regidoria de Comerç dona el tret de sortida a les festes nadalenques amb el ja tradicional acte d’encesa de llums de Nadal.
Comissió de servei per a la provisió de 3 llocs de treball d'agent de la Policia Local
27/09/2022Conveni de col·laboració amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona per al finançament de les obres de reurbanització de diversos carrers del nucli antic al municipi de Castellbisbal
05/12/20222022 - 2026
Moció de l'Ajuntament de Castellbisbal, per a la millora del finançament local
28/11/2022Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, JxC, PSC, ERC, C's i CUPDarrera actualització: 14.04.2022 | 13:55