- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Castellbisbal.cat Número 59
16/12/2022Passem comptes. Març - Maig 2022
24/05/2022Fent un exercici de transparència i bon govern, l'equip de govern vol complir amb el compromís adquirit amb la ciutadania de passar comptes de l'acció municipal.
Passem comptes. Juny - Agost 2022
01/09/2022Fent un exercici de transparència i bon govern, l'equip de govern vol complir amb el compromís adquirit amb la ciutadania de passar comptes de l'acció municipal.
Passem comptes. Setembre - Novembre 2022
28/10/2022Fent un exercici de transparència i bon govern, l'equip de govern vol complir amb el compromís adquirit amb la ciutadania de passar comptes de l'acció municipal.
Passem comptes. Desembre 2022 - Gener 2023
16/12/2022Fent un exercici de transparència i bon govern, l'equip de govern vol complir amb el compromís adquirit amb la ciutadania de passar comptes de l'acció municipal.
Castellbisbal.cat Número 40
29/10/2018Fes-te de foc!
23/12/2022A les 16:30 hores, a la plaça de l'Església
Dona el millor de tu, dona sang
08/01/2023De 10.00 a 14.00 hores, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
Mesures extraordinà ries per estat d'alerta per sequera hidrològica
14/12/2022Davant l'actual situació d'estat d'alerta per sequera hidrològica, s'han d'aplicar un conjunt de limitacions i restriccions en l'ús de l'aigua establertes per la Generalitat de Catalunya.
Ban municipal de mesures extraordinà ries per sequera
21/12/2022Amb motiu de la declaració d’estat d’alerta per sequera hidrològica, l’Ajuntament de Castellbisbal fa públiques una sèrie de mesures restrictives establertes per la Generalitat de Catalunya i un conjunt de recomanacions de l’Agencia Catalana de l’Aigua que poden ajudar a estalviar i evitar el malbaratament de l’aigua a la llar
S’instal·len plaques fotovoltaiques a l’Institut Castellbisbal
22/12/2022Amb aquesta actuació, finançada íntegrament per l’Ajuntament, es completa la dotació de plaques solars per a l’autoconsum elèctric a tots els centres educatius del municipi.
Convocatòria d'una plaça d'administratiu via estabilització (Ref. 2022/9/FS)
23/12/2022Castellbisbal se suma a la campanya per un Nadal inclusiu
23/12/2022L’Ajuntament participa per segon any consecutiu en aquesta iniciativa amb l’objectiu que tots els infants amb diversitat funcional puguin gaudir en igualtat d’oportunitats de les activitats del Campament Reial
Convocatòria d'una plaça d'auxiliar administratiu/va via estabilització (Ref. 2022/10/FS)
23/12/2022Convocatòria de dues places de dinamitzador/a cultural via estabilització (Ref. 2022/11/FS)
23/12/2022Convocatòria d'una plaça d’educador/a social estabilització (Ref. 2022/14/FS)
23/12/2022Convocatòria d'una plaça de d’educador/a social estabilització (Ref. 2022/14/FS)
23/12/2022Convocatòria d’una plaça de dinamitzador/a d’esports via estabilització (Ref. 2022/12/FS)
23/12/2022Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55