- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Torneig d'escacs per a grans i petits
22/01/2023A les 16.15 h, a l'Espai de la Gent Gran
Ball de Festa Major per a la gent gran
22/01/2023A les 18.00 h, a la Sala d'actes de l'Ajuntament
Espectacle: "The Opera Locos"
22/01/2023A les 19.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Xocolatada
23/01/2023A les 11.00 h, al Centre Cultural d'Els Costals
Giravolta titelles
23/01/2023Des de les 11.00 fins a les 14.00 h, a l'Espai Mary Santpere d'Els Costals
Comunicat de les entitats municipalistes davant els casos de violència masclista
11/01/2023Arrela't! Tallers familiars
23/01/2023Des de les 11.00 fins a les 14.00 h, a la Plaça de Joana Raspall d'Els Costals
Castellbisbal contra la violència de gènere
11/01/2023Davant dels darrers assassinats per violència masclista, manifestem el nostre rebuig i condemnem qualsevol forma de discriminació.
COMUNICAT INSTITUCIONAL
Exposició "Caput aut navis. A cara o creu"
20/01/2023Del 20 de gener al 12 de març, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Enfoca't
12/01/2023De 18.00 a 19.30 h, al PIJ
Torneig de futbolí
13/01/2023De 18.00 a 19.30 h, al PIJ
Activitat: "Smart challenge"
19/01/2023De 17.00 a 20.00 h, al PIJ
Et desafiem
20/01/2023De 18.00 a 19.30 h, al PIJ
Cinefòrum jove i Kahoot
26/01/2023De 18.00 a 20.00 h, al PIJ
Exposició: "Recordem l'Holocaust"
27/01/2023De 18.00 a 20.00 h, al PIJ
Carnestoltes
07/02/2023Inscripcions al concurs del 7 al 16 febrer, a la recepció d'Els Costals
Quinto musical
21/01/2023A les 12.00 h, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Modificacions del servei a la línia R4 per obres a Castellbisbal i Sant Feliu de Llobregat
13/01/2023Les obres al Corredor del Mediterrani al seu pas per Castellbisbal i les que s'estan fent a l'entorn de l'estació de Sant Feliu de Llobregat repercutiran sobre la circulació de la línia R4 que a partir d'avui i fins a principis de febrer modificarà alguns horaris i serveis.
Nit del Comerç i Empresa
13/01/2023Gala de reconeixement als comerços i empreses locals que fan d’aquest sector econòmic un referent de qualitat.
18 DE GENER, A LES 20.30 HORES, A ELS COSTALS
L'hora del cafè: "Com és el son dels infants als 0-3 anys"
26/01/2023De 17.00 a 18.00 hores, a l'EMB La Caseta
Castellbisbal impulsa la 1a Nit del Comerç i l’Empresa
16/01/2023La gala tindrà lloc el proper 18 de gener a l’auditori d’Els Costals i vol ser un reconeixement públic al teixit comercial i empresarial del municipi.
Taula rodona. Els Requesens: família i poder de l'imperi a Castellbisbal
16/02/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Conferència i presentació del llibre: Anar a escola a Castellbisbal entre 1939 i 1965
29/03/2023A les 19.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Les escoles s’afegeixen a “L’aventura dels ODS” per conèixer els objectius de desenvolupament sostenible
18/01/2023Els nens i nenes que participen en aquesta iniciativa gaudeixen, des de l’inici del curs, de propostes com activitats de foment de la lectura, tallers creatius i jocs i proves diversos.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55