- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Curs de cangurs
10/07/2023De 10.30 a 14.30 h, al Racó Jove
Taller d'introducció al japonès
11/07/2023Els dies 11, 12 i 13 de juliol de 16.30 a 18.30 h, al Racó Jove
Curs de manipuladors/ores d'aliments per a joves
14/07/2023D'11 a 13.00 h, al Racó Jove
Curs d'impressió 3D
24/07/2023De 9.30 a 14.30 h, a l'aula d'informàtica d'Els Costals
Taller de defensa personal
18/07/2023De 18.00 a 20.00 h, al Racó Jove
Maig 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/06/202310a Lan Party
15/07/2023Des del dia 15 a les 10.00 h fins al dia 16 a les 17.00 h, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Romeria Sagrado Corazón
17/06/2023Durant tot el dia, a Can Pedrerol de Dalt
Romeria Sagrado Corazón
18/06/2023Durant tot el dia, a Can Pedrerol de Dalt
L'hora del cafè: "Anem de vacances!"
29/06/2023De 17.00 a 18.00 h, a La Caseta
Sant Joan 2023: Arribada de la Flama de Canigó
23/06/2023A les 20.30 h, a la plaça de Catalunya
Sant Joan 2023: Sardanes
24/06/2023A les 19.00 h, a la plaça de l'Església
Sant Joan 2023: Manifest i encesa de la foguera
23/06/2023A les 21.30 h, al parc Folch i Torres
Sant Joan 2023: Sopar a la fresca
23/06/2023A les 22.00 h, a la plaça de l'Església
Sant Joan 2023: Revetlla amb l'Orquestra Aquarium
23/06/2023A les 23.00 h, a la plaça de l'Església
Sant Joan 2023: PD La Trinca
24/06/2023A les 2.00 h, a la plaça de l'Església
Xerrada: Els nostres gats del carrer
16/06/2023A les 20.30 h, al centre cívic de Can Santeugini
Un lleuger ascens de l’atur al maig trenca la tendència a la baixa dels darrers mesos
07/06/2023Castellbisbal tanca el mes de maig amb una taxa d’atur del 7,5 % i un total de 497 persones en recerca de feina.
Trobada pel 30è aniversari de l'Associació Catalana d'Escoles de Música
10/06/2023A les 13.15 h, a la pista coberta de l'Escola Mare de Déu de Montserrat
La història de Castellbisbal, en vÃdeos
11/04/2023Després de la publicació del llibre “Castellbisbal. Una història pota-roja” l’Arxiu Municipal ha produït un conjunt de sis reportatges que ressegueixen la història del municipi, des de les primeres evidències humanes fins el 1979.
Eleccions generals 2023
05/06/2023La participació ha estat d'un 69.67 % i el PSC el partit més votat al Congrés de Diputats.
CONSULTEU AQUÍ TOTA LA INFORMACIÓ
Castellbisbal se suma a la celebració de la Setmana Internacional dels Arxius
08/06/2023El lema d’enguany és “Som exploradors d’històries, uneix-te a l’equip” i per commemorar la data l’Arxiu Municipal ofereix nous recursos per als investigadors i per a la ciutadania en general.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55