- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Beamagine SL
Identificador: 4618
Barna Steel SA - Celsa Group
Identificador: 2238
Toi Toi SANITARIOS Moviles SA
Identificador: 4586
Laboratorios Rubio SA
Identificador: 2444
Conferència: "Les piràmides d'Egipte"
22/06/2023A les 19.00 h, a l'espai Montserrat Roig d'Els Costals
Xerrada: "Estafes a través d'internet i telefonia mòbil"
21/06/2023A les 10.00 h, a l'Espai de la Plaça
El “Bocata de la Mari” del bar restaurant Llibertat guanya el Corretapes 2023
12/06/2023Les propostes gastronòmiques de Diver’s i el bar Bo i Ràpid han quedat en segona i tercera posició d’aquest Corretapes en que s’han servit prop d’11.000 tapes, quasi un 35 % més que en la darrera edició.
Convocatòria del ple extraordinari del 14 de juny de 2023
12/06/2023Ple extraordinari
11/04/2024A les 08.30 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Recollida de llenya per Sant Joan
17/06/2023A les 10.00 h, al bosc d'Agripina
Castellbisbal organitza un Fòrum Jove per conèixer les inquietuds del jovent del municipi
13/06/2023La trobada tindrà lloc aquest divendres, 16 de juny, i té com a objectiu establir les bases i principals línies d’actuació del Pla Local de Joventut 2024-2027
Revetlla de Sant Joan a Can Santeugini
23/06/2023A partir de les 22.30 h, al Bar Casal Can Santeugini
Inscripcions i matrícula a l'Espai d'Adults curs 2023-2024
28/08/2023Del 14 al 30 de juny i a partir del 28 d'agost fins a omplir places
Matrícula cursos d'estiu a l'Espai d'Adults
20/06/2023Els dies 20, 21, 22, 27, 28, 29 i 30 de juny
Consulta de documents històrics de l'Arxiu Municipal
14/06/2023Comunicació de dades de contacte a efectes de convocatòries de càrrecs electes
14/06/2023Perfil i trajectòria professional de càrrecs electes, eventuals i directius
14/06/2023Declaració de béns i drets patrimonials
14/06/2023Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
14/06/2023El Ple de constitució del nou Ajuntament es retransmetrà en directe per primera vegada
14/06/2023Durant la sessió plenària, que tindrà lloc aquest dissabte a les 12.00 hores, les regidores i regidors electes prendran possessió del seu càrrec i es nomenarà a la persona que assumirà l’alcaldia de Castellbisbal durant els propers quatre anys.
Convocatòria del ple extraordinari del 17 de juny de 2023
14/06/2023Ple municipal extraordinari
17/06/2023A les 12.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament
Festa Major Santa Teresita 2023
01/07/2023A partir de les 20.00 h, al parc de Santa Teresita
Curs d'auxiliar de serveis i consergeria
16/10/2023Del 16 d'octubre al 14 de novembre, pràctiques la segona quinzena de novembre
Teatre: "Vida de peix... sense espines!"
18/08/2023A les 20.00 h, a l'auditori d'Els Costals
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55