- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Teatre de Festa Major: "Vesteix-te per sopar"
21/01/2024A les 19.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Matí esportiu per a infants
22/01/2024A les 10.00 hores, al pavelló de l'Escola Montserrat
Missa d'ofici
22/01/2024A les 11.00 hores, a l'Església de Sant Vicenç
Ball d'envelat
22/01/2024A les 18.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Ordenança de circulació viària
11/01/2024Racó Jove: La introversió
02/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Treballant la introversió
04/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Temps de Reis al Racó
05/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Què és la depressió?
09/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Improshow emocions
11/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Torneig NBA 2K24
12/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Emissió del curtmetratge "Lorenzo y el cazo"
16/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Parlem del VIH
18/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Jocs de taula
19/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Obrim o tanquem xarxes socials?
23/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: El consumisme. Futurama
25/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Cineforum
26/01/2024A les 18.00 hores, al Racó Jove
Conferència: Com cuidar el cervell. Podem prevenir el deteriorament cognitiu?
01/02/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: L'expedició de Sir John Franklin. La gran tragèdia de l'exploració àrtica
15/02/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Taula rodona: Les dones en procés de recerca de feina
08/03/2024A les 10.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: La gestió de l'aigua a Catalunya. Canvi climàtic o gestió eficient
21/03/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Projectes d'ocupació
16/01/2024Drets LGTBI+
17/01/2024Atenció i prevenció de la violència masclista
17/01/2024El programa 21 Reptes per Trobar Feina clou amb èxit
18/01/2024Un 29 % de les persones que han participat en l’edició del 2023 han trobat feina un cop iniciat el programa, impulsat pel Servei Local d’Ocupació amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55