- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Copa Catalana de Korfbal 2024
17/12/2023A partir de les 10.30 hores, a l'Illa Esportiva
Visita del Pare Noel
15/12/2023A les 19.00 hores, a la plaça de l'Albareda de Can Costa
S’entreguen les beques a l’alumnat amb millors qualificacions de Batxillerat i Cicles formatius
14/12/2023En aquesta edició també s’ha fet un reconeixement públic a l’alumna Anna Bautista que ha estat una de les 46 estudiants de tot Catalunya que ha obtingut un dels Premis Extraordinaris de Batxillerat que atorga la Generalitat.
Ànima - Nit del comerç i empresa
14/12/2023Parada Reial a Can Santeugini
28/12/2023De 16.30 a 18.30 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Parada Reial a Costablanca
28/12/2023De 19.00 a 21.00 hores, al local social de Costablanca
Parada Reial a Can Campanyà
29/12/2023De 16.30 a 18.30 hores, al local social de Can Campanyà
Parada Reial a Can Costa
29/12/2023De 19.00 a 21.00 hores, al camp de futbol de Can Costa
Cavalcada de Reis
05/01/2024Sortida a les 18.00 hores, des de la rotonda 1 d'Octubre (carrer de l'Olivar)
Es posa en marxa una campanya especial de controls policials al municipi
15/12/2023La Policia Local reforça la seguretat a les urbanitzacions i punts claus del territori intensificant els controls rutinaris i la vigilància.
Comunicat de l’Ajuntament sobre la Festa de Cap d’Any
15/12/2023L’Ajuntament de Castellbisbal es desvincula de la Festa de Cap d’Any, que passa a ser una iniciativa privada després que l’entitat local Criminal Parties hagi fet saber que enguany no participarà en l’organització.
Campament Reial
16/12/2024Els dies 3 i 4 de gener, vine a gaudir de la màgia del Nadal al Campament Reial dels Jardins de Can Margarit.
RESERVA AQUÍ LA TEVA VISITA
Exposició: Tallers del Casal de la Gent Gran
20/12/2023Del 20 de desembre al 20 de febrer, al Casal de la Gent Gran
Tió de Nadal
22/12/2023De 16.00 a 21.00 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Sopar de Cap d'Any
31/12/2023A partir de les 20.00 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Es reforça el servei de recollida de cartró durant la campanya de Nadal
22/12/2023L’objectiu de la mesura, que també preveu reforçar el servei de recollida inorgànica de l’avinguda Gaudí, és minimitzar els efectes de la sobrecàrrega de residus als contenidors.
Aquest matí s'ha fet el sorteig per escollir els infants que acompanyaran als Reis durant la cavalcada
28/12/2023Avui s'ha celebrat el sorteig per escollir els nens i nenes que pujaran a les carrosses i acompanyaran a Ses Majestats la tarda del 5 de gener.
Campament Reial
03/01/2024Matí i tarda, als Jardins de Can Margarit
Campament Reial
04/01/2024Matí i tarda, als Jardins de Can Margarit
Contes menuts: Ballmanetes
20/01/2024A les 11.00 i a les 12.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Taller infantil: Toca - Toca. Coneguem els amfibis i els rèptils
27/01/2024A les 11.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Cavalcada de Reis
02/01/2024Malgrat les previsions de pluja, a Castellbisbal ja ho tenim tot a punt per rebre a Ses Majestats els Reis d'Orient.
ESTIGUEU ATENTS ALS POSSIBLES CANVIS DE PROGRAMACIÓ
Escola de Salut: Alimentació saludable passat festes de Nadal
16/01/2024A les 18.00 hores, a la sala d'educació sanitària del CAP Doctor Joan Planas
Escola de Salut: Taller teòric-pràctic de sòl pelvià
20/02/2024A les 18.00 hores, a la sala d'educació sanitària del CAP Doctor Joan Planas
Escola de Salut: Per què i com millorar la meva autoestima?
19/03/2024A les 18.00 hores, a la sala d'educació sanitària del CAP Doctor Joan Planas
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55