El curs escolar comença amb prop de 2.000 alumnes matriculats a Castellbisbal
El curs escolar 2024-2025 s’ha inaugurat de forma simbòlica amb el tradicional acte conjunt de les comunitats educatives de Castellbisbal i Rubí.
Un total de 1.965 alumnes començaran la setmana vinent les classes a Castellbisbal, segons les dades de matrícula provisional. 279 nens i nenes cursaran infantil; 698, educació primària; i 644, educació secundària obligatòria. Per a 87 infants menors de 3 anys, dilluns també serà el seu primer dia a l’Escola Bressol Municipal La Caseta.
Pel que fa a l’educació postobligatòria, uns 172 joves estudiaran batxillerat al municipi; 38 cursaran un grau mitjà de sistemes microinformàtics i xarxes i 36 s’han matriculat al cicle formatiu del grau mitjà d’activitats comercials. A més, 11 joves faran el Programa de Formació i Inserció (PFI) d’auxiliar de comerç i atenció al públic.
Inauguració oficial
De manera simbòlica, el curs escolar 2024-2025 es va inaugurar ahir dijous, amb un acte conjunt de les comunitats educatives de Castellbisbal i Rubí que enguany s’ha celebrat a l’auditori del Castell de Rubí. La trobada va comptar amb la intervenció de l’alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde Domínguez, l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, i la directora dels Serveis Territorials d’Educació al Vallès Occidental, M. Teresa Fons Aumedes. També va ser-hi presents la regidora d’Educació i Infància, Sílvia Fernández Lorca, i la regidora de l’equip de govern, Anna Sardà Fernández.
Durant el seu parlament, l’alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde Domínguez, va defensar que “l’educació és un pilar fonamental de la societat, que forma en valors”. En aquests sentit, va remarcar que “la solidaritat, la tolerància i la responsabilitat són valors que també s’aprenen a l’escola i creen una societat més justa, més oberta i més cohesionada”.
L’acte d’inauguració del curs escolar va cloure amb la conferència Què ens diu la ciència sobre com aprenem a llegir? a càrrec d’Héctor Ruiz Martín, director de la Internacional Science Teaching Foundation (ISTF), on investiga en l’àmbit de la psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge per desenvolupar recursos educatius basats en l’evidència científica.