Nomenats els 20 nois i noies del Consell d’Infants i Adolescents del curs 2025-2026

Dijous, 27 de novembre de 2025

L’òrgan de participació està format per alumnat de 5è i 6è de primària i de 2n i 3r d’ESO de tots els centres educatius de Castellbisbal per donar veu als nois i noies en la millora del municipi.


El Consell d’Infants i Adolescents de Castellbisbal ha iniciat el curs 2025-2026 amb la constitució del nou plenari, celebrada dimarts a la sala de plens de l’Ajuntament. En aquesta sessió s’han nomenat els 20 alumnes de 5è i 6è de primària i 2n i 3r d’ESO de tots els centres educatius del municipi que exerciran com a conselleres i consellers i que durant tot el curs treballaran per aportar idees i propostes per millorar Castellbisbal.

Durant l’acte, l’alcaldessa, Maria Dolors Conde Domínguez, va destacar que la participació de les conselleres i consellers “és essencial per construir un municipi que respongui a les necessitats i desitjos dels infants i els adolescents” i els va convidar a sentir-se còmodes per compartir “les seves opinions, que seran vinculants en les decisions que es prenen al nostre municipi”.

La regidora d’Educació, Sílvia Fernández Lorca, també subratlla la importància del Consell, que qualifica com “una eina clau per educar en valors democràtics i fomentar la implicació dels infants i adolescents en la vida pública”.

Enguany, el govern municipal ha fet l’encàrrec al Consell de participar en una campanya de civisme adreçada a les persones propietàries d’animals domèstics i d’elaborar l’Auca dels Drets dels infants i dels adolescents de Castellbisbal amb la il·lustradora Marta Marín de @Blancoymiedo 

Composició del Consell

El Consell compta amb 15 representants d’infància i 5 d’adolescència, amb un total de 12 noies i 8 nois. Hi participen alumnes de les escoles Benviure, Els Arenys, Mare de Déu de Montserrat, l’Institut Escola Les Vinyes i l’Institut Castellbisbal.

La sessió plenària va estar presidida per l’alcaldessa i va comptar amb la participació de la regidora d’Educació, altres regidores de l’equip de govern, representants dels grups municipals i familiars de les conselleres i consellers.

Darrera actualització: 27.11.2025 | 13:13