- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Imatge personal per la cerca de feina
18/04/2023Dues sessions, el 18 i el 20 d'abril, de 9.15 a 14.15 h
Imatge personal per la cerca de feina
20/04/2023Dues sessions, el 18 i el 20 d'abril, de 9.15 a 14.15 h
Coneix les sortides laborals actuals
16/05/2023De 9.15 a 14.15 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Desenvolupa el teu projecte professional amb el joc del Lego
08/06/2023Dues sessions, el 8 i el 9 de juny de 9.30 a 14.30 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Desenvolupa el teu projecte professional amb el joc del Lego
09/06/2023Dues sessions, el 8 i el 9 de juny de 9.30 a 14.30 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Torneig de ping pong
10/02/2023De 18.00 a 20.00 h, al PIJ
Torneig de ping pong
17/02/2023De 18.00 a 20.00 h, al PIJ
Festa de l'arbre 2023
26/02/2023A les 11.00 h, a l'espai Mary Santpere d'Els Costals
L'Hora del cafè: "Com escollir escola i acompanyar els infants en el pas a I3"
23/02/2023De 17.00 a 18.00 h, a l'EMB La Caseta
Teatre: "La motxilla de l'Ada"
19/02/2023A les 18.00 h, a l'Auditori d'Els Costals
Portes obertes a l'Escola Municipal de Música
12/04/2023A les 17.00, 18.00 i 19.00 h
Portes obertes a l'Escola Bressol La Caseta
27/04/2023A les 17.30 i a les 18.00 h
La gent gran de Castellbisbal ja disposa d’una guia de recursos
08/02/2023La guia s’ha repartit en format paper a tots els habitatges del municipi i també es pot trobar a diferents equipaments municipals. A més, es pot consultar en format digital al portal web de l’Ajuntament.
Comissió jove de Festa Major
23/02/2023A les 19.00 h, a l'Espai Jove
Comissió jove de Festa Major
08/02/2023Si tens entre 14 i 29 anys, apunta't i decideix les activitats de la propera Festa Major de l'Aigua i la Llum.
PARTICIPA OMPLINT EL FORMULARI
Llum verda a la compra del segon habitatge d’ús social
09/02/2023El Ple municipal també aprova la modificació de les bases de les beques als millors treballs de recerca de batxillerat, que dupliquen la seva dotació i s’equiparen als premis que s’atorguen a l’alumnat del municipi amb les millors notes de batxillerat i cicles formatius.
13a Cursa de muntanya de Castellbisbal
12/02/2023Dues curses: la llarga a les 9.00 h i la curta a les 10.00 h.
Enviament d’ajuda humanità ria a les zones afectades pel terratrèmol a Turquia, SÃria i el Kurdistan
10/02/2023L’Ajuntament fa una aportació de 9.000 euros a la campanya d’emergència que ha activat el Fons Català de Cooperació per donar suport a la població damnificada i col·laborar en el procés de reconstrucció.
Presentació del llibre "Indrets, racons i paratges de Castellbisbal"
02/03/2023A les 19.00 h, a l'espai Montserrat Roig
Teatre: "La Rateta voladora"
05/03/2023A les 18.00 h, a l'auditori d'Els Costals
Taller: "Dona i salut"
06/03/2023A les 17.30 h, a l'espai Montserrat Roig
Conferència: "Salut mental en femenÃ"
07/03/2023A les 19.30 h, a l'espai Montserrat Roig
Conferència: "Hem arribat a la igualtat en l'esport?"
08/03/2023A les 18.00 h, a l'espai Montserrat Roig
Espectacle musical: "You and I"
07/05/2023A les 19.00 h, a l'auditori d'Els Costals
Atenció telemà tica de la SÃndica de Greuges
09/03/2023Durant el matí, per videotrucada o telefònicament
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55