- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
La Festa Major de Sant Vicenç 2023, en imatges
24/01/2023Del 19 al 23 de gener hem celebrat la Festa Major de Sant Vicenç 2023. A continuació us compartim fotos d'alguns actes de la celebració, com ara l'Empaitafoc i la 32a Trobada de Gegants de Castellbisbal.
Campament Reial i Cavalcada dels Reis Mags d'Orient, en imatges
09/01/2023La Nit de Reis ha estat plena de màgia i il·lusions, com a mostra, aquest recull d'imatges del Campament Reial que es va aixecar a Can Margarit i de la Cavalcada dels Reis Mags d'Orient.
Accions "Fem sortir els colors de la inorgà nica"
03/03/2023A partir de les 16.30 h, en diferents punts del municipi
Campanya de comunicació ambiental
28/02/2023Accions durant la tarda del 3 de març en diferents carrers del municipi.
JUGA I APREN A FOMENTAR LA RECOLLIDA SELECTIVA!
Manifest Dia Internacional de les Dones
07/03/2024Conte en anglès: "The far west"
18/03/2023A les 11.00 h, a la Biblioteca
Exposició "Dins del bosc"
20/03/2023A la Biblioteca, durant el seu horari d'obertura
Mostra de llibres i cinema per la igualtat
01/03/2023A la Biblioteca, durant el seu horari d'obertura
Contes menuts: "Més que contes!"
15/03/2023A les 17.30 h, a la Biblioteca
Curs d'operador/a de carretó elevador
27/03/2023Del 27 al 30 de març, a la sala de plens de l'Ajuntament
Curs d'operador/a de carretons tipus preparadors de comandes
11/05/2023Els dies 11 i 12 de maig
Moció de Cs perquè l'Ajuntament promogui desallotjaments davant d'ocupacions conflictives i adopti mesures contra les ocupacions dels immobles
27/02/2023Aprovada
Vots a favor: Cs i JxC / En contra: CUP / Abstenció: AC, PSC i ERCMoció per l'adhesió a l'Agenda Digital dels Municipis de Catalunya
27/02/2023Aprovada per unanimitat
Vots a favor: AC, JxC, PSC, ERC, Cs i CUPL’Ajuntament s’adhereix a l’Agenda Digital dels Municipis de Catalunya
01/03/2023El Ple municipal també aprova una moció per actuar davant l’ocupació il·legal i conflictiva d’habitatges.
Castellbisbal se suma a la campanya ‘Fem sortir els colors de la inorgà nica’
02/03/2023Demà es faran activitats dinamitzades a diversos punts del nucli urbà amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania de la importància de separar correctament els residus.
Convocatòria del ple ordinari del 2 de maig de 2022
25/04/2022Mercat de Pagès
05/03/2023Durant tot el matí, a la plaça de l'Església
Castellbisbal.cat Número 60
01/03/2023L'hora del cafè: "Adéu bolquer!"
30/03/2023A les 17.00 hores, a l'Escola Bressol La Caseta
Cinquè concurs de relats de ciencia ficció, terror i fantasia
06/03/2023Fins al 17 d'abril
Febrer 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/03/2023Nou servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes
06/03/2023Coincidint amb la posada en marxa del servei, l’Ajuntament edita una Guia de benvinguda amb informació bàsica que pot ser útil als nous veïns i veïnes en el moment de la seva arribada al municipi.
Espai noia al PIJ
15/03/2023De 17.00 a 20.00 h, al PIJ
Espai noia al PIJ
22/03/2023De 17.00 a 20.00 h, al PIJ
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55