- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Espai noia al PIJ
29/03/2023De 17.00 a 20.00 h, al PIJ
Inauguració de l'Espai noia al PIJ
08/03/2023A les 17.00 h, al PIJ
Taller de cuina
16/03/2023De 18.00 a 20.00 h, al PIJ
Assemblea jove
23/03/2023De 18.00 a 19.00 h, al PIJ
Exposició: "Un món de gèneres"
30/03/2023De 17.00 a 20.00 h, al PIJ
Al març, sortegem un penjoll Bali
01/03/2023Al març, sortegem un penjoll Bali.
Segona trobada de la comissió jove
16/03/2023A les 19.00 h, a l'Espai Jove del PIJ
XXIII Campionat Escolar de Cros de Castellbisbal
16/04/2023A partir de les 10.15 h i durant tot el matí, al circuit del Serral de la Verdolaga
Xocolatada solidària per a la recerca del càncer infantil
17/03/2023A les 16.30 h, a l'escola Mare de Déu de Montserrat
Ja s'han començat a distribuir els tovallons de la campanya “Menja’t els prejudicis” que inclouen lemes de conscienciació mediambiental
09/03/2023És el segon any que es duu a terme aquesta iniciativa que ofereix tovallons als bars i restaurants del poble i també a les entitats perquè els usin en les seves activitats.
Res s'atura, seguirem treballant per Castellbisbal
27/02/2023Article publicat al número 60 del butlletí informatiu municipal.
Febrer- Març 2023#SentimCastellbisbal #Sentimcanvi
27/02/2023Article publicat al número 60 del butlletí informatiu municipal.
Febrer - Març 2023Febrero 2023. Vamos hacia mayo
27/02/2023Article publicat al número 60 del butlletí informatiu municipal.
Febrer - Març 2023Governar per cuidar
27/02/2023Article publicat al número 60 del butlletí informatiu municipal.
Febrer - Març 2023Passem comptes. Febrer - Març 2023
27/02/2023Fent un exercici de transparència i bon govern, l'equip de govern vol complir amb el compromís adquirit amb la ciutadania de passar comptes de l'acció municipal.
Passem comptes. Programa d'inversions 2022-2023
27/02/2023Passem comptes. Projectes rellevants 2019-2023
27/02/2023Llibre: Anar a escola a Castellbisbal entre 1939 i 1965
06/03/2023Ballada de Sardanes
02/04/2023A les 18.30 h, a la Plaça de l'Església
Exposició "Dones d'ofici"
10/03/2023Del 10 de març fins al 30 de juny a la Finesta Indiscreta del museu, durant el seu horari d'obertura
Curs: Què pot deduir-se un/a autònom/a en els impostos del seu negoci?
13/04/2023De 13.00 a 16.00 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Convocatòria per la provisió d’un lloc de TAG mitjançant mobilitat interadministrativa
14/03/2023Convocatòria per cobrir dues places de caporal de la Policia Local mitjançant concurs oposició per promoció interna
15/03/2023Conferència: "L'art del vitrall"
11/05/2023A les 19.00 h, a l'espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: "Quan tot era vinya. Recostruint el paisatge perdut"
25/05/2023A les 19.00 h, a l'espai Montserrat Roig d'Els Costals
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55