- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
El Carnestoltes, en imatges
20/02/2023La creativitat, la gresca i el bon humor s’han apoderat dels carrers del centre del poble durant el Carnestoltes.
Exposició "Camà de la salut mental"
03/03/2023A l'auditori d'Els Costals, durant el seu horari d'obertura
L'Hora del conte: La Carlota no vol ser una princesa
11/03/2023A les 11.30 h, a la Biblioteca
Mirades de dona
11/03/2023A les 18.00 h, a l'espai Montserrat Roig
Conveni amb Parking Service, SA per patrocinar el castell de focs de Festa Major 2022
15/08/20222022
Conveni amb Contank, SA per patrocinar el castell de focs de Festa Major 2022
15/08/20222022
Conveni amb BASF Española, SL per patrocinar el castell de focs de Festa Major 2022
15/08/20222022
Cinema: "Cinco lobitos"
08/03/2023A les 20.30 h, a l'auditori d'Els Costals
Conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental per al desenvolupament del programa Referents d'Ocupació Juvenil de la convocatòria 2022, que promou el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya
21/02/20232023
Festa dels Tres Tombs
05/03/2023Durant tot el matí, als carrers del centre urbà
Lliurament de banderes dels Tres Tombs
04/03/2023A les 20.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Al febrer, sortegem una motxilla i un estoig
01/02/2023Al febrer, sortegem una motxilla i un estoig.
Convocatòria del ple ordinari del 27 de febrer de 2023
22/02/2023Aula d'Extensió Università ria de Castellbisbal
Conferències i sortides culturals
Ordenança i funcionament de la cessió temporal de material ortopèdic de préstec
23/02/2023Convocatòria per cobrir tres places d'Agent de Policia Local mitjançant concurs oposició lliure i creació d'una borsa de treball
23/02/2023Concentració amb motiu del primer aniversari de la guerra a Ucraïna
24/02/2023A les 12.00 hores, davant la seu de l'Ajuntament
Convocatòria per cobrir dues places d'Agent de Policia Local mitjançant concurs de mobilitat horitzontal interadministrativa
23/02/2023Cicle de passejades de gent gran: passejada per Castellbisbal
23/03/2023Sortida des de l'avinguda Gaudí a les 9.30 h
Declaració institucional amb motiu del primer aniversari de la invasió de Rússia a Ucraïna
24/02/2023DÃa de AndalucÃa. Ofrenda floral
03/03/2023A les 17.30 h, al parc de les Destreses
Celebració del DÃa de AndalucÃa
04/03/2023A les 9.30 h, al Casal Cultural i Recreatiu
Exposició "Magma, la doble cara"
24/03/2023Del 24 de març fins al 16 d'abril, a la sala d'exposició d'Els Costals
Exposició "Canvi climà tic"
02/06/2023Del 2 al 25 de juny, a la sala d'exposició d'Els Costals
Exposició "Illes Fèroe i Fotografia impressionista"
01/05/2023De l'1 al 31 de maig a l'auditori, els dies que hi hagi activitat
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55