- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
A l'abril, sortegem un lot de productes d'higiene i tractaments
01/04/2023A l'abril, sortegem un lot de productes d'higiene, tractament facial i capil·lar.
Laboratori creatiu: "Mirant el mar"
29/04/2023A les 11.30 h, a la Biblioteca
Dia Internacional dels Museus
19/05/2023De 16.45 a 20.00 h, al Museu de la Pagesia
Romeria Sagrado Corazón
16/06/2023Durant tot el dia, a Can Pedrerol de Dalt
15è Aplec de sardanes
08/07/2023De 18:30 a 22:45 h, a la plaça de l'Església
Capsa de Música. Jazz per a tots els públics amb Men in Swing
07/07/2023A les 22.00 h, al jardins de Can Margarit
Capsa de música. Concert teatralitzat amb Moments
14/07/2023A les 22.00 h, als jardins de Can Margarit
Capsa de música. Paraula d'Amália
28/07/2023A les 22.00 h, als jardins de Can Margarit
Jocs de taula
06/04/2023De 18.00 a 20.30 h, al PIJ
Tarda de futbol
13/04/2023De 18.00 a 20.30 h, a l'Illa Esportiva
Exposició "Hà bits saludables"
14/04/2023De 18.00 a 20.30 h, al PIJ
Berenar jove
20/04/2023De 18.00 a 20.30 h, al PIJ
Taller de Sant Jordi
21/04/2023De 18.00 a 20.30 h, al PIJ
Tarda de bà squet
27/04/2023De 18.00 a 20.30 h, a l'Illa Esportiva
Crònica del ple ordinari del mes de març
03/04/2023Durant la sessió, celebrada el 27 de març, s’ha aprovat el Pla de mesures antifrau de l’Ajuntament i l’adhesió de Castellbisbal a l’empresa pública TERSA per a la prestació de tot tipus d’activitats i serveis relacionats amb l’energia.
Nota informativa estat d'excepcionalitat per sequera
20/03/2023Com a conseqüència de la persistent insuficiència de pluges que estem patint i els reduïts valors de les reserves d'aigua existents, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha declarat l'estat d'excepcionalitat per sequera hidrològica a la unitat d'explotació Embassaments Ter-Llobregat, a la qual pertany Castellbisbal. Amb aquest context resulta imprescindible prendre consciència de la gravetat de la situació, actuar de manera responsable i respectar les mesures i restriccions d'obligat compliment.
Informació de servei: millora de connexions de la lÃnia de bus L67
06/04/2023A partir del proper dimarts 11 d’abril, la línia d’autobusos L67 que cobreix el trajecte Castellbisbal-Barcelona, tindrà un recorregut més directe cap a la capital durant els dies feiners.
Exposició: "Camà de la salut mental"
01/04/2023Fins al 30 d'abril a la Biblioteca, durant el seu horari d'obertura
Xerrada: "Canvis en la llei de suport a les persones amb discapacitat"
11/04/2023A les 17.00 h, a l'espai Margarida Xirgu d'Els Costals
Semifinals i finals d'hoquei en lÃnia sub 18 femenÃ. Campionat de Catalunya
15/04/2023A partir de les 10.00 h, a l'Illa Esportiva
Tercera trobada d'havaneres
13/05/2023A les 11.30 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55