- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Sopar i ball popular
19/05/2023A les 21.30 h, al restaurant Cal Pupinet
Caminada popular
20/05/2023A les 10.00 h, trobada al carrer Santa Rita
Dinar de veïns i concurs de postres
20/05/2023A les 14.00 h, al carrer Santa Rita
Tarda de jocs infantils, taller de teatre i xocolatada
20/05/2023A partir de les 17.00 h, al carrer Santa Rita
Sopar improvisat
20/05/2023A les 21.30 h, al carrer Santa Rita
Missa
21/05/2023A les 12.00 h, a la Masia Can Pedrerol de Dalt
Aperitiu popular amenitzat per havaneres
21/05/2023A les 13.00 h, al carrer Santa Rita
Dia Mundial del Consumidor
05/05/2023Abril 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
08/05/2023Març 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/04/2023Els expedients d’obres de reforma del carrer de la Lluna i el seu entorn surten a exposició pública
08/05/2023Fins a principis de juny es poden consultar i formular al·legacions als projectes d’urbanització i el de reparcel·lació del sector conegut com a “Balcó de l’Ermita”.
Dona sang
20/05/2023De 17.00 a 21.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Guia de recursos i serveis per a la gent gran
08/05/2023Cuqueta celebra el seu 30è aniversari
10/05/2023La festa de celebració s'ha fet coincidir amb la 4a Trobada de Bèsties que dissabte passat va organitzar l'entitat Cuca de Castellbisbal i que va tenir com a colla convidada als Potafocs.
Nova edició del Mercat solidari de roba de segona mÃ
09/05/2023Durant la jornada s’han recaptat un miler d’euros a benefici d’El Cassó, l’associació de suport a la discapacitat de Castellbisbal.
Reforma dels carrers del nucli urbÃ
02/05/2023Espectacle poeticomusical: "Femenà plural"
02/06/2023A les 20.00 h, a l'espai Montserrat Roig d'Els Costals
Convocatòria de 4 treballadors/es del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023 de la Diputació de Barcelona
11/05/2023La seguretat en l'assistència, un treball de tots
25/05/2023De 18.00 a 19.30 h, al CAP Doctor Joan Planas
Com protegir-nos del sol i la calor: consells de salut per aquest estiu
22/06/2023De 18.00 a 19.30 h, al CAP Doctor Joan Planas
Juliol MÃ gic
14/05/2025L’Ajuntament de Castellbisbal vol assegurar que durant el període d’estiu els infants del municipi tinguin l’oportunitat de participar en activitats educatives. Amb aquesta finalitat promou el Juliol Màgic, un casal adreçat a infants de 3 a 12 anys.
Surt a exposició pública el projecte de rehabilitació de l’equipament per a les entitats del carrer de Sant Marc
15/05/2023La reforma integral de l’edifici preveu obres per garantir l’accessibilitat i el funcionament sostenible, especialment pel que fa a l’eficiència i la reducció del consum energètic.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55