- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Taller per a famÃlies: "Emocions, Xarxes Socials, fills i filles"
11/05/2023A les 17.30 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
02/07/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
03/09/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
17/09/2023A les 18.00 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
15/10/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
29/10/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
12/11/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
26/11/2023A les 18.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
03/12/2023ACTIVITAT SUSPESA
Festa Major de l'Aigua i la Llum
19/07/2024Festa Major de Sant Vicenç
22/01/2025Capsa de música
05/07/2024Divendres de juliol
"Escape truck": posa en joc les teves competències
02/06/2023De 9.00 a 15.00 h, al parc Folch i Torres
Com millorar el teu benestar corporal per a la teva recerca de feina
20/09/2023Dues sessions, el 20 i 27 de setembre, de 9.30 a 13.30 h a la sala d'actes de l'Ajuntament
Com millorar el teu benestar corporal per a la teva recerca de feina
27/09/2023Dues sessions, el 20 i 27 de setembre, de 9.30 a 13.30 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Com utilitzar els portals de recerca de feina
05/10/2023Dues sessions, el 5 i 6 d'octubre, de 9.30 a 13.30 h, a la sala multimèdia d'Els Costals
Com utilitzar els portals de recerca de feina
06/10/2023Dues sessions, el 5 i 6 d'octubre, de 9.30 a 13.30 h, a la sala multimèdia d'Els Costals
Com utilitzar la Xarxa Xaloc i el CIDO?
17/10/2023De 9.30 a 14.30 h, a la sala multimèdia d'Els Costals
Com utilitzar les xarxes socials per a la cerca de feina?
07/11/2023Dues sessions, el 7 i 9 de novembre de 9.30 a 13.30 h, a la sala multimèdia d'Els Costals
Com utilitzar les xarxes socials per a la cerca de feina?
09/11/2023Dues sessions, el 7 i 9 de novembre de 9.30 a 13.30 h, a la sala multimèdia d'Els Costals
Com arribar a l'empresa si no hi ha oferta?
17/11/2023De 9.30 a 14.30 h, a la sala Margarida Xirgu d'Els Costals
Jornada d'ocupació - Sector neteja i auxiliar de serveis
23/11/2023De 10.00 a 13.00 h, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Uns 700 joves participen en la tria del nom de l’Espai Jove
04/05/2023El Racó Jove, amb el 28 % dels vots, ha estat el nom escollit com a resultat del procés participatiu impulsat per l’equip de Medi Obert.
Nota informativa 4a Trobada de Bèsties
01/05/2023
El dissabte 6 de maig es celebra la 4a Trobada de Bèsties. Durant el transcurs de la festa, hi haurà diverses activitats de foc i pirotècnia on caldrà seguir una sèrie de recomanacions per tal de poder gaudir-les sense incidents.Inauguració de la Festa Major Santa Rita 2023
19/05/2023A les 21.15 h, al carrer Santa Rita
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55