- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Guia Educativa
18/02/2025Coneix tota l'oferta educativa pública que s'ofereix a Castellbisbal a través d'aquesta eina pràctica!
GUIA EDUCATIVA DEL CURS 2025-2026
Obres de reparació i manteniment de voreres del municipi
18/02/2025L’Ajuntament de Castellbisbal ha posat en marxa una campanya de millora i reparació de voreres. Els treballs van començar el passat 27 de gener i es desenvoluparan durant les pròximes setmanes a diversos punts del nucli urbà, les urbanitzacions i els polígons industrials sota competència municipal.
12a Travessa diürna: Castellbisbal - Montserrat a peu
30/03/2025El 30 de març, sortida a les 7.00 hores de la Plaça de l'Església
Tallers de convivència amb gossos
05/05/2025Els centres educatius inicien les jornades de portes obertes per presentar els seus projectes a les famÃlies
19/02/2025Per acompanyar a les famílies en el procés d’escolarització dels infants i joves, l’Ajuntament ha tornat a editar una guia educativa amb tota l’oferta formativa que s’imparteix a Castellbisbal, així com els recursos i serveis educatius disponibles al municipi.
Taller: Party anti-rols
06/03/2025El 6 de març, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Cinema: "Els increïbles 2"
07/03/2025El 7 de març, a les 17.00 hores, al gimnàs de l'escola Benviure
Taller: Dona i esport
07/03/2025El 7 de març, a les 19.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Taller: Creació de joies amb resina
08/03/2025El 8 de març, a les 10.00 hores, al pati Adjutori Segarra de l'Ajuntament
Taller: Creació d'un coixà d'agulles
08/03/2025El 8 de març, a les 10.30 hores, al pati Adjutori Segarra de l'Ajuntament
Taller: Treballs manuals amb paper
08/03/2025El 8 de març, a les 11.00 hores, al pati Adjutori Segarra de l'Ajuntament
Lectura del manifest del 8M
08/03/2025El 8 de març, a les 11.30 hores, al pati Adjutori Segarra de l'Ajuntament
Festa de l'arbre i la biodiversitat
09/03/2025Acte suspès per previsió de pluja i reprogramat pel 23 de març.
Taller: Hipopressius i entrenament de la faixa abdominal
09/03/2025El 9 de març, a les 11.00 hores, a l'Illa Esportiva
Taller: Ioga en cadira
10/03/2025El 10 de març, a les 17.30 hores, a la gespa de la piscina d'estiu
Berenar de Dimecres de Cendra
05/03/2025El 5 de març, a les 16.30 hores, al Casal de la Gent Gran
Jugateca Ambiental: Natura en colors
02/03/2025El 2 de març, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: El calendari de pagès
09/03/2025El 9 de març, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugatecambiental: Explora la natura del teu parc
16/03/2025El 16 de març, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: Estalviem energia
23/03/2025El 23 de març, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: Projecte orenetes
30/03/2025El 30 de març, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: Un hort vertical
06/04/2025El 6 d'abril, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: Fem punts de llibre per Sant Jordi
13/04/2025El 13 d'abril, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: El dia de les papallones. El color del bosc
27/04/2025El 27 d'abril, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugatecambiental: La festa del parc
04/05/2025El 4 de maig, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugatecambiental: Construïm un molinet de vent
11/05/2025L'11 de maig, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55