- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Concerts de primavera
30/04/2025El 30 d'abril, a les 17.15 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Mostra de llenguatges i conjunts EB
19/05/2025El 19 de maig, de 17.00 a 20.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Mostra de llenguatges i conjunts EB
20/05/2025El 20 de maig, de 17.00 a 20.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Concert de les corals de l'escola de música
06/06/2025El 6 de juny, a les 18.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Solistes en concert
13/06/2025El 13 de juny, a les 19.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Audicions d'instrumentistes
11/06/2025L'11 de juny, en diferents horaris, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Audicions d'instrumentistes
12/06/2025El 12 de juny, en diferents horaris, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Audicions d'instrumentistes
16/06/2025El 16 de juny, en diferents horaris, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Audicions d'instrumentistes
17/06/2025El 17 de juny, en diferents horaris, a l'Auditori d'Els Costals
Moció de VOX per instar al govern a iniciar el procediment per revocar la pertinença a l'AMI
02/12/2024Rebutjada
Vots a favor: VOX / Vots en contra: JxCAT, AC, ERC, SOM VEU i SOM-HIMoció de JxCAT i AC de suport a les zones afectades per la DANA
02/12/2024Aprovada
Vots a favor: JxCAT, AC, ERC, SOM VEU i SOM-HI / Vots en contra: VOXDia Internacional de les cardiopaties congènites
14/02/2021La postural
Centre d'estiraments intel·ligents i educació postural amb l'hamaca K-Stretch.
Teràpies de Shiatsu.
Guia educativa 2025-2026
14/02/2025Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 13 de febrer de 2025
13/02/2025Una caminada per Castellbisbal obre el Cicle de Passejades per a la Gent Gran de la temporada
17/02/2025Un grup de 170 persones grans han participat en la primera de les sortides del nou Cicle de Passejades per a la Gent Gran que el passat 12 de febrer va tenir lloc a Castellbisbal. Durant un recorregut d’uns 9 quilòmetres, els i les caminaires van poder visitar el Pont del Diable i la Torre Fossada, entre altres espais emblemàtics del municipi.
Pedraforca meravellós
17/02/2025Dijous Gras
27/02/2025El 27 de febrer, a les 17.00 hores, a la Plaça de l Església
L'arribada i pregó del rei Carnestoltes
27/02/2025El 27 de febrer, a les 18.30 hores, a la Plaça de l'Església
Concentració de comparses
01/03/2025L'1 de març, a les 18.00 hores, davant de la façana d'Els Costals
Inici de la Rua del Carnestoltes
01/03/2025L'1 de març, a les 19.00 hores. Sortida des de l'av. Pau Casals (Centre Cultural Els Costals)
Concert Frik Rok
01/03/2025L'1 de març, a les 22.00 hores, al parc de Folch i Torres
Diumenge de Carnestoltes - Fotomaton
02/03/2025El 2 de març, a les 11.00 hores, a la Plaça de l'Església
Inici de la cercavila infantil de Carnestoltes
02/03/2025El 2 de març, a les 11.30 hores, a l'av. Antoni Gaudí (La Bassa)
Gala de lliurament dels premis del Carnestoltes
05/03/2025El 5 de març, a les 18.30 hores, a l'espai polivalent d'Els Costals (antiga sala d'exposicions)
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55