- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Assessorament per l'autoreparació: Fusteria, tapisseria i restauració de mobles
18/10/2025El 18 d'octubre, de 10.00 a 13.30 hores, al Punt Verd
Assessorament per l'autoreparació: Reparació d'aparells i bricolatge
08/11/2025El 8 de novembre, de 10.00 a 13.30 hores, al Punt Verd
La comunitat educativa de Castellbisbal, amb València
24/01/2025El diumenge, 2 de febrer, es farà una caminada popular de caire familiar per recollir diners i donar suport a la reconstrucció de les escoles valencianes que han estat víctimes de la devastació causada per la DANA.
Salut i Feina: Sessió informativa
07/02/2025El 7 de febrer, a les 10.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Cicle de passejades de gent gran: Castellbisbal
12/02/2025El 12 de febrer, sortida a les 9.15 hores de davant del Casal Cultural i Recreatiu.
Memòries del Servei Local d'Habitatge
27/01/2025L’Ajuntament demana la implicació de la Generalitat per evitar el tancament de la planta de RDM Group a Castellbisbal
27/01/2025L’alcaldessa, Maria Dolors Conde Domínguez, el regidor de Promoció Econòmica, José Goberna Díaz, i la també regidora de l’equip de govern, Anna Sardà Fernández, van acompanyar dijous passat els representants del comitè d’empresa de la planta RDM Group a una reunió amb els grups parlamentaris.
Ple municipal
27/01/2025A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
Es posa en marxa un grup terapèutic d’estimulació cognitiva
28/01/2025Aquest mes de gener s’ha posat en marxa un grup terapèutic d’estimulació cognitiva a Castellbisbal amb l’objectiu que les persones del municipi que reben atenció mèdica del Consorci Sanitari de Terrassa per salut mental no es vegin obligades a desplaçar-se a Rubí per fer el tractament.
Racó Jove: Curtmetratge sobre el cà ncer
06/02/2025El 6 de febrer, de 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Kahoot Sant ValentÃ
13/02/2025El 13 de febrer, de 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Concurs Carnaval
27/02/2025El 27 de febrer, de 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Els mites de l'amor romà ntic
12/02/2025El 12 de febrer, de 18.30 a 19.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Rua de personalitats
26/02/2025El 26 de febrer, de 18.30 a 19.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Torneig de futbolÃ
20/02/2025El 20 de febrer, de 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove
Ampliació de l’horari de la biblioteca en perÃode d’exà mens
29/01/2025Enguany, la Biblioteca Josep Mateu i Miró tornarà a ampliar el seu horari fins les 22.00 hores durant l’època d’exàmens i oferirà una sala d’estudi. El servei està especialment pensat per al jovent que es prepara les proves de segon de batxillerat, la selectivitat i els exàmens universitaris.
BiSCA
30/01/2025Al febrer s’estrena el programa d’activitats #JoReparo 2025
30/01/2025Durant tot l’any, al Punt Verd s’ofereixen tallers de prevenció de residus i un servei d’assessorament per a l’autoreparació de diferents aparells o objectes de la llar.
Ordenança general reguladora dels preus públics
31/01/2025Preus públics
Es substitueixen les moreres malaltes de la Plaça de l’Església
31/01/2025L’Ajuntament de Castellbisbal ha fet aquesta setmana una actuació per millorar l’arbrat de la Plaça de l’Església. Els treballs han consistit en la tala de les antigues moreres, que presentaven un deficient estat de salut que podia derivar en el trencament de branques i del propi tronc.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55