- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Campament Reial
04/01/2025Matí i tarda, als Jardins de Can Margarit
Acreditació d'un sistema de gestió de residus propi o privat
02/01/2025Reducció de la taxa de recollida i transport de residus per autogestió de les restes orgà niques
02/01/2025Cavalcada de Reis
03/01/2025Ja arriben els Reis! Acompanyeu-nos la tarda-vespre del 5 de gener i gaudiu amb nosaltres d'aquesta nit màgica.
RECORREGUT, HORARIS I TOTA LA INFORMACIÓ
Afectacions al servei d’autobús amb motiu de la Cavalcada de Reis
03/01/2025Aquest diumenge, 5 de gener, la tradicional Cavalcada de Reis recorrerà els principals carrers del poble. Amb motiu d’aquesta activitat, de les 18.00 a les 20.00 hores aproximadament, hi hauran algunes parades d’autobús fora de servei i d’altres desplaçades de forma provisional.
AvÃs informatiu
03/01/2025Afectacions al servei d’autobús amb motiu de la Cavalcada de Reis d'aquest diumenge, 5 de gener.
CONSULTA LES PARADES AFECTADES
Espectacle familiar: Versus
22/01/2025El 22 de gener, a les 18.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Inauguració de l'exposició "Al Vallès, som gent de vinya!"
22/01/2025El 22 de gener, a les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: Garbo, l'espia que va enganyar els nazis
16/01/2025El 16 de gener, a les 19.00 hores, a la sala polivalent d'Els Costals
Conferència: Populisme, autoritarisme i democrà cia
06/02/2025El 6 de febrer, a les 19.00 hores, a la sala polivalent d'Els Costals
Conferència: La societat dins nostre
20/02/2025El 20 de febrer, a les 19.00 hores, a la sala polivalent d'Els Costals
Conferència: De mares a filles. La transmissió de la feminitat
06/03/2025El 6 de març, a les 19.00 hores, a la sala polivalent d'Els Costals
Conferència: Els materials, la veritable revolució del segle XXI
20/03/2025El 20 de març, a les 19.00 hores, a l'espai polivalent d'Els Costals
Festa Major de Sant Vicenç 2025
07/01/2025Tallers Casal de la Gent Gran
27/12/2024Obrim inscripcions als tallers adreçats a persones de més de 16 anys que es fan al Casal de la Gent Gran.
APUNTEU-VOS DEL 13 AL 17 DE GENER!
Donació de sang i plasma
18/01/2025El 18 de gener, de 10.00 a 14.00 hores, al Casal de la Gent Gran
Racó Jove: Berenar d'Any Nou
09/01/2025El 9 de gener, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Improshow
15/01/2025El 15 de gener, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Torneig NBA 2K24
16/01/2025El 16 de gener, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Vision Board
23/01/2025El 23 de gener, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: LÃmits a la vista
29/01/2025El 29 de gener, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Cinefòrum
30/01/2025El 30 de gener, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Desembre 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
08/01/2025Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals
01/01/2025Tot a punt per a la Festa Major de Sant Vicenç
08/01/2025La cita tindrà lloc els dies 22, 24, 25 i 26 de gener i el programa d’actes compta amb una quarantena de propostes per a tots els gustos i edats.
Castellbisbal se suma a la Marató de Donants de Sang de Catalunya
09/01/2025La façana de l’Ajuntament s’il·luminarà aquest dissabte de vermell amb l’objectiu de fer una crida a la participació en la campanya de donació de sang que el pròxim 18 de gener tindrà lloc al Casal de la Gent Gran.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55