- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Matinal de Festa Major
22/01/2025El 22 de gener, a les 10.30 hores, a la Sala d'exposicions i a la plaça Mary Santpere d'Els Costals
Ofici de Festa Major de Sant Vicenç
22/01/2025El 22 de gener, a les 11.00 hores, a l'Església parroquial de Sant Vicenç
Sardanes de Festa Major amb la cobla Vila d'Olesa
22/01/2025El 22 de gener, a les 12.00 hores, a la plaça de Església
Activitat de realitat virtual
22/01/2025El 22 de gener, a les 17.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Tastet de Festa Major
24/01/2025El 24 de gener, a les 16.30 hores, a l'Escola Benviure
Concert de conjunts
24/01/2025El 24 de gener, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Campionat de Rummikub
24/01/2025El 24 de gener, a les 18.00 hores, a la seu del CADA
Nit de Foc
24/01/2025El 24 de gener, inici a les 20.00 hores a la plaça de l'Església
Jam session
24/01/2025El 24 de gener, a les 21.00 hores, al bar del Casal Cultural i Recreatiu
Nit amb DJ
24/01/2025El 24 de gener, a les 23.00 hores, a la plaça de l'Església
Torneig de tennis infantil del pernil
25/01/2025El 25 de gener, a les 10.00 hores, a les pistes de tennis de l'Illa Esportiva
Contes Menuts: animalons de música i contes
25/01/2025El 25 de gener, a les 11.00 i a les 12 hores, a la sala infantil de la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Arrels! Tallers familiars
25/01/2025El 25 de gener, de les 11.00 a les 14.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Per obrir boca, vermut a la porta
25/01/2025El 25 de gener, a les 12.00 hores, al carrer Major, davant del Pati de l'Esbarjo
Per Sant Vicenç, la Calçotada que volem!
25/01/2025El 25 de gener, a la 13.00 hores, al pati de l'Esbarjo
Torneig de petanca
25/01/2025El 25 de gener, a la 17.00 hores, a les pistes de petanca de l'Illa Esportiva
Quinto musical
25/01/2025El 25 de gener, a la 17.00 hores, al pati de l'Esbarjo
Rol als Costals
25/01/2025El 25 de gener, de 17.00 a 21.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Passada dels gegants
25/01/2025El 25 de gener, a partir de les 17.45 hores, itinerant amb inici a la plaça del Joc
Empaitafoc infantil i juvenil
25/01/2025El 25 de gener, a partir de les 19.00 hores, amb inici a la Plaça de l'Església
Festival d'hivern de la Casa AndalucÃa
25/01/2025El 25 de gener, a les 20.30 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Correbarttss
25/01/2025El 25 de gener, a les 22.00 hores, itinerant amb inici a la plaça de l'Església
Dj FÃgols
25/01/2025El 25 de gener, a les 23.30 hores, a la plaça de l'Església
Botifarrada de Festa Major
26/01/2025El 26 de gener, a les 9.00 hores, al Pati de l'Esbarjo
Torneig de tennis del pernil
26/01/2025El 26 de gener, a les 9.00 hores, a les pistes de tennis de l'Illa Esportiva
34a Trobada de Gegants de Castellbisbal
26/01/2025El 26 de gener, a partir de les 10.00 hores, itinerant amb inici a La Bassa (av. Gaudí)
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55