- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
La façana de l’Ajuntament s’il·lumina de blau amb motiu del Dia Mundial de la Diabetis
14/11/2024Aquest vespre la façana de la seu de l’Ajuntament s’il·luminarà de color blau, un gest simbòlic que es realitza amb motiu del Dia Mundial de la Diabetis que es commemora avui, 14 de novembre.
Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 14 de novembre de 2024
14/11/2024Classificatòria de la XXVI Rally Slot Castellbisbal
23/11/2024Matí o tarda, al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal
Finals de la XXVI Rally Slot Castellbisbal
24/11/2024Durant el matí, al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal
Castellbisbal commemora el Dia Internacional de la Prematuritat
15/11/2024L’objectiu d'aquesta celebració és no oblidar que les dificultats que en molts casos comporta la prematuritat per als infants i les famílies, s’agreugen encara més en les circumstàncies actuals.
Promoció Econòmica organitza una jornada per donar a conèixer el talent de Castellbisbal
15/11/2024La jornada forma part del projecte TecnoTalent Vallès i té com a objectiu connectar empreses del territori amb persones en recerca activa de feina.
Dia de la Joventut Acumulada
23/11/2024De 10.30 a 13.30 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Taller de fotografia amb Smartphones: Eines de la càmara del mòbil
30/11/2024De 10.00 a 13.00 hores, a l'Espai Margarida Xirgu
Encesa de llums a Castellbisbal
29/11/2024A partir de les 17.00 hores, itinerant amb inici a Can Margarit i acabant a la plaça de l'Església
Castellbisbal recapta més d’un miler d’euros per als afectats per la DANA al País Valencià
19/11/2024El passat 17 de novembre, diverses entitats locals van organitzar un acte solidari a l’auditori d’Els Costals per recaptar fons en suport a les poblacions afectades per la DANA que recentment ha assotat diverses localitats valencianes.
Intervenció d’urgència al dipòsit d’aigües de Can Santeugini
19/11/2024La companyia AICSA – Aigües de Castellbisbal informa que a causa d’una ruptura a la sortida del dipòsit de Can Santeugini s’ha de fer una intervenció d’urgència que obligarà a tallar el subministrament d’aigua a la urbanització demà, 20 de novembre, al llarg del matí.
Xerrada: El dret a un habitatge
02/12/2024XERRADA POSPOSADA. Pendent de nova data!
Activat en fase d'alerta el pla VENTCAT per forts vents
19/11/2024El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) ha activat l’alerta del Pla especial d’emergències per risc de vent a Catalunya (VENTCAT), en base a les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i a les afectacions que es preveu que se’n poden derivar a bona part del centre i sud de Catalunya.
Trenet de Nadal
13/12/2024Del 13 de desembre de 2024 al 5 de gener de 2025
Paradeta solidària
16/12/2024De 9.30 a 13.30 hores, al mercat setmanal
Festa de Cap d'Any
31/12/2024A partir de les 23.55 hores, a la plaça de l'Església
Campament Reial
03/01/2025Matí i tarda, als Jardins de Can Margarit
Cavalcada dels Reis de l'Orient
05/01/2025Sortida a les 18.00 hores, des de la rotonda 1 d'Octubre (carrer de l'Olivar)
Obres a l’accés sud de Can Nicolau de Dalt
20/11/2024La secció de Manteniments de la Demarcació de Carreteres de la Generalitat de Catalunya començarà demà les obres per millorar l’accés sud al sector residencial de Can Nicolau de Dalt. Per aquest motiu, a partir de les 8.00 hores de demà dijous, 21 de novembre, i fins les 20.00 hores de divendres, dia 22, aquest accés quedarà tallat al trànsit i per entrar i sortir de la zona en vehicle caldrà fer-ho per l’accés nord (sector Cartisa).
Afectacions a les parades d’autobús amb motiu de la cursa contra la violència de gènere
22/11/2024Aquest diumenge, 24 de novembre, se celebra la Cursa / Caminada contra la Violència de Gènere. Amb motiu d’aquesta activitat, entre les 10 i les 14.30 hores, la parada d’autobús de davant de la seu de l’Ajuntament es trasllada a la rotonda del costat, situada a la confluència de l’avinguda de Pau Casals amb l’avinguda d’Antoni Gaudí.
L’encesa de llums obre les portes al Nadal a Castellbisbal
22/11/2024Un any més, Castellbisbal dona la benvinguda al Nadal amb el tradicional acte d’encesa dels llums que enguany estarà conduït pel Follet de Can Margarit, que farà tot el possible per garantir que tothom pugui gaudir d’una de les celebracions més màgiques de l’any.
Reglament de prestació dels Serveis Municipals d'Atenció Domiciliària de Castellbisbal
26/11/2024Consulta pública del Reglament de prestacions dels Serveis Municipals d'Atenció Domiciliària de Castellbisbal
26/11/2024Conferència: Garbo, l’espia que va enganyar els nazis
12/12/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55