- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Berenar de Nadal
18/12/2024A les 16.30 hores, al Casal de la Gent Gran
Cantada d’havaneres amb la Coral d’Havaneres de Castellbisbal, sota la direcció de Laura Capellán
15/12/2024A les 12.00 hores, a l'Església de Sant Vincenç
Novembre 2024. Santa Rita
29/10/2024Concert de villancicos
20/12/2024A les 18.00 hores, a l'Església Sant Vicenç
Zambombá
22/12/2024A les 11.30 hores, a la plaça de l'Església
Tió de Nadal
25/12/2024A les 12.00 hores, a la plaça de l'Església
Quinto de Nadal
25/12/2024A les 20.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Quinto de Sant Esteve
26/12/2024A les 20.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Exposició: “L’Alzheimer a través dels traços”
13/12/2024Del 13 de desembre al 28 de març, al foier de l’Auditori d’Els Costals
Nadal al Museu de la Pagesia
20/12/2024Fins al 5 de gener, al Museu de la Pagesia.
Sessió informativa: "Consells de seguretat"
20/11/2024A les 10.30 hores, Casal de la Gent Gran
Divendres 8 de novembre es produiran talls en el subministrament elèctric
07/11/2024Els talls tindran lloc entre les 8.00 i les 12.00 hores en algunes zones del nucli urbà del municipi a causa dels treballs de manteniment i millora que s’estan fent en la xarxa de distribució.
Octubre 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
08/11/2024Formació d'acollida per a persones nouvingudes
18/11/2024El 18, 21, 25, 28 de novembre, i el 2 de desembre, a la Sala Margarida Xirgu d'Els Costals
Jorn de joc
01/02/2025L'1 de febrer, de 10.00 a 21.00 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Dia Internacional de la Prematuritat
12/11/2003Es reafirma la tendència a la baixa de l’atur durant el mes d’octubre
12/11/2024Continua baixant per segon mes consecutiu l’atur a Castellbisbal, que tanca el mes d’octubre amb 473 persones aturades, 24 menys que al setembre. Aquesta xifra, juntament amb la del passat mes de juliol (amb 470 persones a l’atur) és la més baixa que s’ha registrat al municipi en els darrers tres anys.
Concerts de Santa Cecília
19/11/2024A partir de les 17.15 hores, a l'Església de Sant Vicenç
Visita guiada a l'exposició "Nous Camins"
22/11/2024A les 19.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Hi tenim dret!
12/11/2024Del 20 de novembre al 3 de desembre!
Castellbisbal amb el País Valencià
17/11/2024A les 17.30 hores, a l'Auditori d'Els Costals
La Policia Local incorpora la figura de les agents tutores als centres educatius
13/11/2024L’Ajuntament de Castellbisbal ha posat en marxa el programa d’Agents Tutores als centres educatius que consisteix en que un equip d’agents de la Policia Local estableix vincles de relació amb les escoles, vetllant pel benestar dels infants i joves, en col·laboració amb el professorat i les famílies.
Obres d’ampliació i millora a l’àrea d’esbarjo per a gossos del parc dels Roures de Can Costa
13/11/2024Aquesta setmana han començat les obres de millora a l’àrea d’esbarjo per a gossos del parc dels Roures de Can Costa. L’objectiu principal dels treballs és ampliar l’espai, que passarà dels 125 metres quadrats actuals a tenir-ne prop de 500.
Taller creatiu: Decorem el nadal
03/12/2024A les 18.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55