- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Dinar de Nadal de la gent gran
15/12/2024A les 14.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Moció de l'Ajuntament de Castellbisbal, per la devolució del recàrrec del tribut de l'AMB
29/07/2024Aprovada per unanimitat
Vots a favor: VOX, JxC, AC, ERC, SOM VEU i SOM-HIMoció de VOX per a la realització d'un acte institucional per celebrar el Dia de la Hispanitat
30/09/2024Rebutjada
Vots a favor: VOX / En contra: JxCAT, AC, ERC i SOM-HI / Abstenció: SOM VEUMoció de SOM-HI, amb l'adhesió de JxCAT, AC, ERC i SOM VEU, sobre la situació de les dones afganes.
30/09/2024Aprovada
Vots a favor: JxCAT, AC, ERC, SOM VEU i SOM-HI / Abstenció: VOXAutorització d’instal·lació de parades per a la Fira de Nadal
17/10/2024Les empreses locals poden beneficiar-se d’una subvenció per contractar aturats majors de 30 anys
17/10/2024El programa 30 Plus vol afavorir la inserció laboral de persones desocupades de 30 anys o més, mitjançant la contractació laboral i proporcionant-los recursos, formació i les competències necessàries per ocupar un determinat lloc de treball.
Inauguració exposició: Nous Camins
25/10/2024A les 19.00 hores, a la Sala d'exposicions d'Els Costals
Coneix el talent de Castellbisbal
21/11/2024De 9.00 a 13.00 hores, a l'Ajuntament de Castellbisbal
Taller de decoració de carbasses
25/10/2024A les 11.30 hores, a l'Associaicó Veïnal de Costablanca
Túnel del terror
02/11/2024A les 19.30 hores, a l'Associació veïnal de Costablanca
Taller de carbasses de tela
23/10/2024A les 17.30 hores, a l'Associaicó Veïnal de Costablanca
El Roc de Sant Gaietà i Torredembarra
30/03/2024Sortida de la Gent Gran: Roc de Sant Gaietà i Torredembarra
30/11/2024Sortida a le 8.00 hores, al Casal de la Gent Gran
Gran pre-nadal a l'Estartit
13/04/2024Gran pre-nadal a l'Estartit
20/12/2024Del 20 al 22 de desembre, a l'Estartit
Halloween infantil a Can Santeugini - duplicat
31/10/2023A les 19.30 hores, al centre cívic de Can Santeugini
Les Jornades Europees de Patrimoni arriben a Castellbisbal
22/10/2024Aquest dijous i divendres, dies 24 i 25 d’octubre, s’han organitzat diverses activitats al municipi amb l’objectiu de donar a conèixer la riquesa i diversitat del nostre patrimoni local.
Halloween Santa Teresita
31/10/2024A les 18.00 hores, al Parc de Santa Teresita
La línia 67 d’autobús estrena una expedició directa de Castellbisbal a Barcelona
22/10/2024La nova expedició sortirà de Castellbisbal a les 6:40 del matí els dies laborables i farà un recorregut directe sense parades entre Castellbisbal i l’avinguda Diagonal de Barcelona.
Convocatòria del ple ordinari del 28 d'octubre de 2024
24/10/2024Cap infant sense joguina
25/11/2024Fins al 13 de desembre, a Can Margarit
La Castanyada de Casa Andalucía
02/11/2024De 20.30 a 01.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Castellbisbal es veu obligada a aplicar una nova taxa de recollida i transport de residus
25/10/2024La normativa europea i estatal imposa a tots els ajuntaments a establir a partir del 2025 una taxa per coresponsabilitzar la ciutadania i afavorir el reciclatge i la reducció dels residus.
Racó Jove: Xerrada "Recursos per a l'estudi"
05/11/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Cinefòrum Jove
07/11/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Torneig Ping-Pong
14/11/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55